تامین مسکن ایثارگران از اولویت‌های بنیاد شهید است

زنجان - ایرنا - معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تامین مسکن ایثارگران از اولویت‌های مهم و مورد تاکید مسئولان بنیاد شهید بوده و برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا میرزابیگی روز سه شنبه در جریان بازدید از پروژه ۲۲۴ واحدی مسکن ایثارگران در استان، افزود: سقف‌ جدید تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران، آزادگان، جانبازان و خانواده های شهدا در شهرهای مختلف به دستگاه‌های مربوط ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس این مصوبه سقف تسهیلات مسکن ایثارگران به ازای هر واحد مسکونی در سال جاری در شهرهای بالای یک میلیون نفر ۶ میلیارد ریال، ‌ مراکز استان ها پنج میلیارد ریال، سایر شهرها چهار میلیارد ریال و روستاها سه میلیارد ریال است.

میرزابیگی افزود: نرخ سود تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران چهار درصد با دوره بازپرداخت ۲۰ ساله تعیین شده است.

این مسوول ادامه داد: خدمت به ایثارگران نیازمند همت و تلاش جهادی است که در این راستا تمامی دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به آن توجه و اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به مصوبات دور دوم سفر استانی رییس جمهور به زنجان در حوزه ایثارگران، خاطر نشان کرد: در این سفر، هفت مصوبه جهت پیگیری و اختصاص بودجه برای طرح های حوزه ایثار و شهادت استان زنجان تصویب شد.

میرزابیگی در ادامه با اشاره به میزان پیشرفت پروژه ۲۲۴ واحدی مسکن ایثارگران استان،‌ افزود: این طرح تاکنون ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است در صورت تکمیل شدن در اختیار فرزندان شهدا قرار گیرد که تاکنون از وام مسکن یا زمین بهره‌مند نشده اند.

استان زنجان سه هزار و ۵۳۵ شهید و ۷۰ هزار جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha