۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۴۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84997001
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: پلیس در کشف و پیشگیری از سرقت کارنامه قابل قبولی دارد

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: نقش پلیس در پیشگیری از سرقت همانند سایر آسیب‌های اجتماعی، قابل قبول است و جای تقدیر دارد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا عصر پنجشنبه در چهارمین جلسه قرارگاه پیشگیری از سرقت در سنندج اظهار کرد: پلیس برای توفیق و دستیابی به اهداف خود در خصوص پیشگیری و کشف سرقت نیازمند تعامل و مشارکت مردم و مسئولان است.

وی افزود: زمینه ها و انگیزه های وقوع سرقت را باید از بین ببریم، به عنوان نمونه می توان به اقدامات خوب شرکت توزیع نیروی برق کردستان اشاره کرد که نقش موثری را در پیشگیری از سرقت ایفا کرده است، لذا سایر نهادها و دستگاه‌ها در پیشگیری از سرقت همانند گذشته پای کار باشند.

استاندار کردستان بیان کرد: برنامه های متعددی در قراگاه مبارزه با سرقت در دستور کار قرار دارد تا با تعامل و هم افزایی مسئولان و شهروندان شاهد کاهش وقوع آمار سرقت در استان باشیم و در این زمینه نیز پلیس در کشف و پیشگیری از سرقت تلاش قابل قبولی دارد.

زارعی کوشا به نقش شهروندان در پیشگیری از وقوع سرقت اشاره کرد و گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت توصیه های ساده و کم هزینه می توان از سرقت هایی که در منازل، خودروها و اماکن عمومی و تجاری صورت می گیرد پیشگیری کرد و مانع دسترسی آسان سارقان به اهداف شان شد.

نقش برجسته سازمان‌ها در مقابله با پدیده سرقت

جانشین فرمانده انتظامی کردستان نیز با اشاره به نقش برجسته سایر سازمان‌ها در مقابله با پدیده سرقت، اضافه کرد:‌ پلیس متولی برخورد با سرقت است اما مبارزه با جرم فقط با کشف جرم، خاتمه پیدا نمی‌کند و باید سازمان‌های مختلف به واسطه نقش خود در کنترل جرائم و تامین امنیت جامعه به پلیس کمک و مردم نیز در پیشگیری از وقوع جرم نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

سرهنگ لطف الله دارابی ادامه داد: همکاری و مشارکت سازمان ها در بالا بردن هزینه ارتکاب جرم برای مجرمان، رعایت نکات ایمنی و امنیتی از سوی شهروندان در نگهداری اموال و اشیای قیمتی و همچنین توجه به هشدارهای پلیس و آگاه سازی شهروندان از طریق رسانه های دیداری و شنیداری تأثیر زیادی در پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت خواهد داشت.

وی کنترل سرقت‌ها را با هدف به حداقل رساندن آن در سطح جامعه ضروری دانست و افزود: سعی ما بر این است تا مردم یقین داشته باشند که پلیس همواره در کنار آن ها است و در تأمین امنیت شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha