ترویج فرهنگ شهید و شهادت رمز بقا و ثبات نظام اسلامی است

ساری - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه را رمز بقا و ثبات نظام اسلامی توصیف کرد و گفت که شهدا در راه دفاع از آرمان های انقلاب از جان شیرین خود گذشتند.

به گزارش ایرنا، سعید کهنسال شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای گرانقدر کربلای پنج روستای قراخیل قائمشهر افزود: شهدا با تثار جان شیرین خود عزت و سرافرازی را برای ما به ارمغان آوردند.

وی ادامه داد: شهدا از همه منافع خود گذشتند و در ارایه خدمت به مردم پیشگام بودند، این شهدا آسمانی هستند و باعث عزت ما شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: شهدا با انتخاب آگاهانه پا در عرصه جهاد گذاشتند و این معرفت آنها و درک از مفاهیم ناب اسلامی به‌ واسطه عزت آنان است.

کهنسال خاطرنشان کرد: مسیر شهادت آرزوی همه ماست یعنی همان مسیر آرامش ابدی، که شوق در این مسیر الهی باید به همه جوانان منتقل شود.

وی افزود: امشب در محضر ۴۴ شهید حاضر و ناظر و ۶ شهید بزرگی که در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نایل آمدند، گرد هم جمع شده ایم تا یاد و خاطره آنان را زنده نکاه داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به نشانه‌های زنده بودن انقلاب اسلامی عنوان کرد: یکی از نشانه‌های آن زایندگی انقلاب است، حرکت رو به رشد و حرکت‌آفرین این انقلاب به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی اختصاص دارد.

کهنسال تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا یا بزرگداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران برای دشمن سخت است چرا که این مراسم‌ها حاوی پیام است.

این مسئول اضافه کرد: حفظ آرمان ها و ارزش‌ها از نشانه‌های دیگر انقلاب اسلامی است که برای حفظ آنها شهید داده‌ایم، راه انقلاب طالب و مشتری دارد و این یعنی زنده بودن انقلاب و این راه عدالت خواهی است که با نگاه و نگرش شهدایی که با قرآن مانوس بودند عجین است.

وی گفت: در موزه فرهنگی قراخیل شاهد دست نوشته ها و آثار مقدس شهدا برای انتفال این مفاهیم به نسل جوان هستیم که کار بسیار با ارزشی است.

وی اضافه کرد: تفکر ناب شهدا باید به نسل‌های آینده انتقال یابد و برگزاری یادواره‌ها باعث می شود با واکاوی زوایای مختلف وصیت نامه‌های شهدا در حوزه‌های مختلف به نکاتی قابل اتکا و انتقال برسیم.

مازندران در دوران جنگ تحمیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را در راه دفاع از کیان اسلامی تقدیم انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha