خلق آثار هنری بانوان خوشنویس فارس در کارگاه مشق مادر

شیراز-ایرنا- کارگاه‌ بداهه نویسی بانوان خوشنویس فارس روز جمعه ۲۳دی‌ماه همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) در شیراز برگزار شد.

کارشناس مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری جمعه در گفت‌وگو با ایرنا در حاشیه این آیین اظهار کرد: جشنواره «مشق مادر» یک جشنواره ملی است که با مرکزیت حوزه هنری قزوین و با هدف بزرگداشت مقام زن در حال برگزاری است.

امیرحسین عبادیان ادامه داد: کارگاه‌های بداهه نویسی بانوان خوشنویس ایران در سراسر کشور برگزار شد و با کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا (س) و آیات و اشعار با موضوع مقام مادر و زن در رشته‌های نستعلیق و شکسته نستعلیق همراه بود.

عبادیان با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: این کارگاه به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن ویژه بانوان برگزار شد و تنها بانوان خوشنویس در این کارگاه حضور داشتند.

وی اضافه کرد: این کارگاه با توجه به اتفاقات اخیر با محوریت ترویج و آشنایی با نگاه زن در اسلام و اهمیت نقش و جایگاه زنان در جامعه اسلامی برپا شد.

عبادیان به بیان تقویم اجرایی این جشنواره پرداخت و افزود: آثار تولید شده از این کارگاه توسط مراکز استانی جمع‌آوری، مهرو موم و به حوزه هنری قزوین ارسال می‌شود؛ داوری و انتخاب برگزیدگان در اول بهمن ماه صورت می‌گیرد و مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان ۶ بهمن ماه خواهد بود.

وی در خصوص جوایز این جشنواره گفت: در این جشنواره ۱۵ جایزه نقدی ۵۰میلیون ریالی و ۱۰۰ جایزه نقدی پنج میلیون ریالی در نظر گرفته شده است.

کارشناس مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری اظهار کرد: این رویداد با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و انجمن خوشنویسان برگزار شد و سایر دستگاه‌ها از حمله سازمان بسیج هنرمندان، امور بانوان استانداری و شهرداری نیز در برگزاری این کارگاه به ما یاری رساندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha