۳۰ سالن ورزشی برای اسکان اضطراری قطع گاز در خراسان‌شمالی پیش‌بینی شد 

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: ۳۰ سالن ورزشی برای اسکان مردم شهرستان‌های اسفراین و بجنورد در شرایط اضطراری و احتمال قطعی گاز بدلیل تداوم سرما پیش بینی و جانمایی شده است.

ابوالفضل محبان روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون ۱۱ سالن ورزشی در شهرستان اسفراین و ۲۰ سالن ورزشی در بجنورد در این زمینه پیش بینی شده است تا در صورت قطعی گاز، مردم در این مکان ها اسکان داده شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: اولویت ما در اسکان اضطراری مردم در زمان قطع گاز، مساجد و حسینه ها است و در این باره هماهنگی و رایزنی های لازم انجام شده است.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان برای خدمات رسانی و اسکان اضطراری در شرایط بحران آمادگی دارد و البته از مردم هم انتظار می رود پیش بینی های لازم در این باره داشته باشند و نسبت به تامین تجهیزات گرماشی نفت سوز و نفتگاز سوز اقدام کنند.

هشدار درباره گازگرفتگی

محبان در بخش دیگر سخنان خود نسبت به گازگرفتگی هشدار داد و گفت: باتوجه به سرمای هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی همچون بخاری گازی، نفتی، شومینه، پکیج، آبگرمکن و موتورخانه، احتمال وقوع مسمومیت با گاز منواکسید کربن بالا می رود.

وی با بیان اینکه مردم در صورت استفاده از این وسائل حتما یک راه برای گردش هوا باید در نظر بگیرند افزود: بی احتیاطی و نا آگاهی در راه اندازی وسایل گرمایشی موجب می شود که این وسایل به درستی کار نکند و عدم کارکرد صحیح آن بسیار خطرساز است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: از هموطنان درخواست می‌شود از ایمن بودن وسایل گرمایشی خود اطمینان حاصل کنند.

علایم مسمومیت با گاز منواکسید کربن شامل ضعف و بیحالی، سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ، ایجاد حالت دوبینی و کاهش سطح هوشیاری است و چنانچه اگر افراد در این محیط قرار گیرند دچار حالت تشنج و بیهوشی شده و حتی دچار کما یا مرگ می شوند.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد های تویلدی استان محدود و بعضا قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۲۴ درجه ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد نیز رسید.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha