معاون استاندار آذربایجان‌غربی: مصوبات مربوط به آلودگی و هوای پاک با جدیت بیشتر عملیاتی شود

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: مصوبات و طرح‌های مربوط به حوزه مقابله با آلودگی و هوای پاک با جدیت بیشتر اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش ایرنا، یاسر رهبردین روز شنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار در آذربایجان غربی افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای کاهش آلودگی هوا و کنترل ترافیک با مطالعات و اقدامات جدی پیگیری شود.

وی اضافه کرد: همچنین باید برنامه ریزی‌ها در حوزه محیط زیست و برای مقابله با گرد وغبار در سال آینده، براساس پیش بینی حداقل و یا حداکثر بارندگی‌ها انجام گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نگاه ویژه به قانون هوای پاک در سفرهای شهرستانی ادامه داد: با پیش بینی تدابیر لازم، از هم اکنون برای آبگیری تالاب ها در زمان بندی مشخص و مناسب برنامه ریزی شود.

رهبردین با ابراز امیدواری برای افزایش بارندگی‌ها در ماه‌های آینده گفت: متاسفانه بارش‌ها تاکنون در سطح استان کمتر از میانگین سالیانه و بلندمدت بوده که امیدواریم این روند با گسترش بارش‌ها، بهبود یابد.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: طی ۲۹۷ روز گذشته از امسال، فقط ۴۸ روز هوای استان پاک بوده است.

سعید شهند افزود: در حال حاضر، ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در آذربایجان غربی فعال است.

به گزارش ایرنا، هوای پاک به طور معمول به هوایی گفته می شود که شاخص آلودگی هوا کمتر از ۵۰ باشد؛ بین ۵۰ تا ۱۰۰ هم هوا در حد قابل قبول است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha