۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۰۱
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84998463
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گناباد در شرایط اضطرار تامین گاز قرار گرفت

۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۰۱
کد خبر: 84998463
گناباد در شرایط اضطرار تامین گاز قرار گرفت

گناباد-ایرنا- شهرستان گناباد با توجه به افزایش حجم مصرف گاز ناشی از برودت شدید هوا، اکنون در شرایط اضطراری تامین گاز قرار دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، ستاد هماهنگی مدیریت بحران گناباد با بیان این مطلب اعلام کرد: به دلیل حجم بالای مصرف گاز و از جمله بخشهای خانگی و افت شدید فشار گاز احتمال آنکه این شهرستان در ساعتهای آینده با مشکل جدی در تامین گاز بخش خانگی مواجه شود، وجود دارد.

در این گزارش از شهروندان گنابادی و شهرهای کاخک، بیدخت و روشناوند و مناطق روستایی خواسته شده است که علاوه بر قطع مصارف غیر ضروری در بخشهای غیرخانگی، در بخش خانگی هم با مدیریت مصرف میزان استفاده از انرژی گاز را تا حد امکان کاهش دهند و در مصرف آن صرفه جویی کنند.

این گزارش حاکی است: گاز مشترکان غیر خانگی نظیر واحدهای تولیدی، مساجد، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و مدارس از عصر جمعه برای پیشگیری از بحران قطع شده است اما به دلیل استمرار افت فشار گاز ممکن است گاز بخش خانگی هم در ساعتهای آینده با مشکل جدی مواجه شود.

ستاد هماهنگی مدیریت بحران گناباد از مردم در مناطق شهری و روستایی خواسته است علاوه بر مدیریت و صرفه جویی حداکثری در مصرف گاز و کاهش تعداد بخاریهای منازل، تدابیر لازم برای تامین گاز مایع و یا نفت برای بهره گیری از دیگر وسایل گرمایشی را اتخاذ کنند تا در صورت قطع احتمالی گاز در ساعتهای آینده با مشکل مواجه نشوند.

بر طبق این گزارش، با همکاری مسوولان و دستگاههای اجرایی از جمله شهرداری، هلال احمر، تبلیغات اسلامی و غیره ۱۲ مکان مجهر به سیستمهای گرمایشی برای اسکان اضطراری مردم در شهر گناباد و همچنین در شهرهای تابعه اعم از کاخک، بیدخت و روشناوند یک یا ۲ مکان بدین منظور پیش بینی شده است.

همچنین شهروندانی که کپسول گاز یا بخاری نفتی و وسایل نفت سوز دارند، برای تامین گاز مایع و نفت سفید به مکانهای پیش بینی شده مراجعه کنند.

میزان مصرف گاز در روزهای عادی زمستان در شهرستان گناباد روزانه ۸۵۰ هزار متر مکعب بود که در چند روز اخیر به دلیل بارش برف و یخبندان و سرمای شدید هوا به بیش از یک میلیون متر مکعب افزایش یافت.

بر اساس گزارش هواشناسی طی چهار روز گذشته بین ۶ تا ۲۷ سانتیمتر برف و بیش از ۱۰ میلی متر باران در نقاط شهری و روستایی گناباد باریده و سرمای هوا تا ۱۳.۶ درجه زیر صفر کاهش یافته است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha