کارگاه‌های راه‌سازی استان اردبیل با وجود برودت هوا فعال است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تمام کارگاه‌های راه‌سازی دراستان اردبیل فعال است و برودت هوا باعث تعطیلی کارگاه‌های راه‌سازی استان نشده است.

محبوب حیدری در مصاحبه با ایرنا در خصوص نحوه فعالیت کارگاه‌های راهسازی استان در فصل سرما اظهار کرد: با وجود محدویت‌های مالی و برودت هوا تمام کارگاه‌های راه‌سازی این استان فعال است و پیمانکاران طرح‌های راه‌سازی همچنان به فعالیت خود در کارگاه‌ها ادامه می‌دهند.

وی تعریض راه اردبیل سرچم را یکی از مهمترین پروژه های در دست اجرای این اداره کل عنوان کرد و گفت: باند دوم اردبیل- سرچم در هفت قطعه قابل اجرا است که از این قطعات، قطعه یک به اتمام رسیده و قطعات دوم، سوم و چهارم هم از طریق فاینانس بانک صادرات در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: قطعه پنج و ۶ این مسیر در دست مطالعه قرار گرفته و قطعه هفت هم از طریق تهاتر نفت اجرا می‌شود.

حیدری با بیان اینکه تاکنون برای اجرای باند دوم جاده اردبیل - سرچم ۲ هزار و ۷۱۹ میلیارد ریال هزینه شده است، یادآورشد: برای تکمیل تمام قطعات باند دوم اردبیل - سرچم ۲۶ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل درباره روند عملیات اجرایی بزرگراه ۹۰ کیلومتری اردبیل- مشگین‌شهر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مشکل اصلی طرح بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر جابجایی تاسیسات و تامین اعتبار مورد نیاز است که امیدواریم اعتبار مورد نیاز آن با مساعدت مسئولان اجرایی کشور تامین شود.

وی همچنین از تامین اعتبار مورد نیاز برای بهسازی و تعریض باند دوم جاده سربند- مشگین شهر خبر داد و گفت: اعتبار این طرح از طریق ماده ۵۶ و کمک مالی بانک ملت به میزان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تامین شد.

حیدری گفت : ۱۵ الی۲۰ کیلومتر از این مسیر با تامین این اعتبارات اجرایی شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال عملیات اجرایی آن به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه استان اردبیل در مجموع به ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد، افزود: ۲۰۰ کیلومتر از توسعه بزرگراه‌ها در استان اردبیل به انجام رسیده و ۳۰۰ کیلومتر نیز در مرحله اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل از لحاظ بزرگراه و آزادراه پایین‌تر از میانگین کشوری قرار دارد افزود: بر اساس برآوردها، برای توسعه بزرگراه‌های استان ۲۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که باید در این زمینه تسریع در اجرای طرح‌ها را مبنای کار قرار داده و در اتمام این طرح‌ها گام‌های اساسی و هدفمند برداشته شود.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در جاده های این استان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha