۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۵۶
کد خبر: 84998996
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۳۰ درصدی مصرف گاز در استان یزد

۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۵۶
کد خبر: 84998996
افزایش ۳۰ درصدی مصرف گاز در استان یزد

یزد- ایرنا - سخنگوی شرکت گاز استان یزد گفت: مصرف گاز مشترکان خانگی و تجاری استان به بیش از ۱۴ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به هفته گذشته ۳۰ درصد افزایش دارد.

علیرضا بشیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مصرف گاز یزدی‌ها دیروز به ۲۸ و هفت دهم میلیون متر مکعب رسیده که بیش از چهارده میلیون متر مکعب سهم بخش خانگی بوده که حدود ۳۰ درصد افزایش مصرف گاز در استان یزد را نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه باتوجه به تلاش‌های پیشگیرانه در واحد تعمیرات و بهره برداری شرکت گاز، قطع گازی در استان نداشته ایم، ادامه داد: احتمال قطع گاز بخش خانگی ضعیف است، اما باید به مشترکان دیگر کشور کمک کنیم و گاز را به بخش نیروگاهی نیز اختصاص دهیم تا تامین برق پایدار را داشته باشیم.

بشیری تصریح کرد: در بخش صنعت محدودیت‌هایی در گاز کوره‌ها آجرپزی، نیروگاه برق و سرامیک اعمال کردیم تا بتوانیم جریان پایدار را برای سایر بخش های خانگی ،اداری وتجاری داشته باشیم.

هم اکنون ۹۹.۷ درصد جمعیت یزد زیرپوشش خدمات شرکت گاز قرار دارند و روزانه ۲۵ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف می‌شود.

تعداد مشترکان گاز استان یزد ۵۱۳ هزار و ۷۳۷ مورد اعلام شده که از این تعداد ۸۲ هزار مشترک روستایی و مابقی شهری می باشند که ۹۷.۸ جمعیت روستایی و ۱۰۰ جمعیت شهری زیرپوشش شرکت گاز هستند.

از مجموع مشترکان استان یزد هشت هزار و ۹۰۰ مشترک صنعتی با یکهزار و ۷۴۰ مشترک عمده هستند .

سرانه مصرف گاز در کشور پنج برابر دنیا است و مصرف گاز در بخش خانگی معادل ۲۰ کشور آسیایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha