حضور نیروهای خدمات‌رسان با ادامه ریزش برف و یخبندان در محورهای غرب‌مازندران

نوشهر - ایرنا - به دنبال گزارش هواشناسی مازندران مبنی ورود سامانه بارشی همراه با برف و کولاک مناطق جلگه ای و ارتفاعات کوهستانی و کاهش حدود ۱۵ درجه ای دما, ریزش برف امروز یکشنبه در جاده های کوهستانی و برفگیر غرب استان ادامه دارد و نیروهای نهادهای مربوط شبانه‌روز در حال خدمات رسانی هستند.

به گزارش ایرنا ، هواشناسی مازندران پیشتر نسبت به ورود سامانه سرد بارشی، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما بویژه در ارتفاعات مناطق غربی این استان هشدار داده بود و طبق این پیش بینی در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری و در اواخر امروز و شب با بارندگی ، وزش باد نسبتا شدید و در ارتفاعات هم با بارش باران و ریزش برف همراه خواهد بود.

بنابر اعلام مسوولان راهداری و پلیس راه جاده های شریانی مناطق کوهستانی غرب مازندران ، برف و کولاک در مناطقی از این مسیر ارتباطی از جمله محور ارتباطی کرج - چالوس محدوده کندوان ، بلده - پل زنگوله - هراز و همچنین راه های ارتباطی بخش کوهستانی و سخت گذر کجور نوشهر در برگرفته است .

فرمانده پلیس راه محور کرج - چالوس محدوده کندوان در این باره گفت : به علت ریزش برف و کولاک شدید در مناطقی از این محور کوهستانی به ویژه منطقه مجلار متاسفانه تردد خودروها با وجود آنکه گروه های راهداری مشغول نمک پاشی و برف روبی هستند بدون زنجیر چرخ در این مسیر ممکن نیست.

سرگرد محمد احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هم اینک ماموران پلیس در طول مسیر در حال نظارت و فعالیت هستند و تردد خودروها را پایش می کنند از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ جلوگیری و حتی حریمه هم می شوند .

وی همچنین از ریزش سنگ ریزه در نقاطی از این مسیر ارتباطی خبرداد و از مسافران در حال گذر از این مسیر درخواست کرد تحت هیچ شرایطی در حاشیه جاده ها به ویژه در آن نقاط صخره ای از توقف بی مورد بپرهیزند.

از طول مسیر حدود ۱۶۰ کیلومتر جاده چالوس - کرج حدود ۸۰ کیلومتر آن جزو حوزه استحفاظی کندوان شهرستان چالوس است برابر آمار روزانه حدود ۱۸ هزار تا ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد دارند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور در این ارتباط گفت : شدت برف و بوران عملیات نمک پاشی و برفروبی در محور پل زنگوله - بلده - هراز را برای راهداران این منطقه سخت کرده است و با تداوم این روند امکان آنکه این مسیر ساعاتی به روی وسائط نقلیه بسته شود چنین اتفاقی دور انتظار نیست .

سید صمد مصطفی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در زمان حاضر گروه های راهداری در قالب ۱۲ نفر در نقاطی از این مسیر ارتباطی از جمله کمربن ، ترک لش و لاوش با بکاری گیری ماشین آلات سنگین شامل ۲ دستگاه لودر یک نمک پاش ، ۲ دستگاه گریدر مشغول نمک پاشی و برفروبی این محور ارتباطی هستند ضمن آنکه گروه های امداد و نجات هلال احمر هم در این محور پرتردد در سرپل زنگوله مستقر شده اند .

بخش بلده شهرستان نور دارای ۴۵ روستا است. این شهر از طریق سه جاده هراز به طول ۵۳ کیلومتر ، جاده پل زنگوله(کندوان) به طول ۵۵ کیلومتر و جاده رویان نیز به طول ۷۰ کیلومتر به شهرهای شمالی و تهران دسترسی دارد.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد.

در محور ارتباطی جنگلی کلاردشت - عباس آباد هم برف و باران گزارش شده است به گونه ای که تردد خودروها بدون زنجیر چرخ ممکن نیست و رئییس جمعیت هلال احمر هلال احمر شهرستان عباس آباد گفت : امدادگران برای ارایه خدمات امداد رسانی از روز گذشته تاکنون در این محور مستقر شده اند .

مهدی محسنی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از طول این مسیر حدود ۲۵ کیلومتر حدود ۲۰ کیلومتر آن جزو حوزه استحفاظی شهرستان عباس آباد و بقیه کلاردشت است و انتظار این است که امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان کلاردشت هم در منطقه مستقر شوند تا شاهد حوادث جاده ای زمین گیر شدن و انحراف خودروها به علت لغزندگی سطح جاده نباشیم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha