۹۰ درصد گاز شهر شاهرود در بخش خانگی مصرف می‌شود/ درخواست صرفه‌جویی از شهروندان

شاهرود - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود با درخواست از شهروندان برای صرفه‌جویی در مصرف گاز گفت: ۹۰ درصد گاز اختصاصی به شهر شاهرود در بخش خانگی و بقیه آن در ادارات، مغازه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها استفاده می‌شود.

ابوطالب جلالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۲ گروه ویژه از کارشناسان مجموعه شرکت گاز به طور مستمر نظارت برمصرف ادارات، مغازه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها را برعهده دارند.

وی ادامه داد: با توجه به میانگین دمای منفی هشت درجه سانتیگراد در شهرستان شاهرود، تاکنون قطعی گاز در بخش خانگی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از مناطق شهرستان شاهرود از جمله روستاهای پشت بسطام در مدت زمان کوتاهی با اُفت فشار گاز مواجه بودند، اظهار کرد: این اُفت فشار با همکاری مردم مدیریت و از قطع گاز جلوگیری شد.

۹۰ درصد گاز شهر شاهرود در بخش خانگی مصرف می‌شود/ درخواست صرفه‌جویی از شهروندان

گاز صنایع و بنگاه‌های تولیدی قطع است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود به تعطیلی ادارات و مدارس طی ۲ روز گذشته اشاره کرد و گفت: دمای هوا در ادارات، مدارس، مغازه‌ها و دانشگاه‌ها در هنگام حضور نباید بیشتر از ۱۸ درجه باشد.

وی میانگین درجه دمای هوا در خانه‌ها را ۱۸ تا ۲۱ درجه عنوان کرد و افزود: برای جلوگیری از قطع گاز باید یک تا ۲ درجه دمای محیط خانه‌ها کاهش یابد.

جلالی با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف گاز خانگی ابراز داشت: محدودیت‌هایی با هدف تامین و پیشگیری از قطع گاز مصارف خانگی اعمال شده است.

وی به تعطیلی مدارس اشاره و اظهار کرد: بر پایه تصمیم‌های اتخاذ شده، دانش آموزان از طریق سامانه شاد درس‌های خود را فرا می‌گیرند.

فرماندار ویژه شاهرود با بیان اینکه این شهرستان معبری برای انتقال گاز به استان‌های همجوار است، تصریح کرد: شهروندان با مدیریت مصرف حامل‌های انرژی به ویژه گاز در استفاده دیگران از این نعمت اللهی کمک کنند.

جلالی اظهار کرد: مشترکان از کنتور و انشعابات آب در برابر یخ زدگی با قراردادن پشم شیشه، گونی کنفی و پوشال در محفظه کنترل و عایق کردن لوله‌های سطحی می‌توانند پیشگیری کنند.

شهرستان شاهرود با بیش از ۱۰۳ هزار مشترک گاز در شرق استان سمنان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۷۲۶ واحد و کارگاه صنعتی، ۶ نیروگاه مقیاس‌کوچک و ۲ نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرستان‌های سمنان و شاهرود مصرف‌کننده گاز طبیعی در استان سمنان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha