استاندار سمنان: کاهش مصرف ۸۰ درصدی برق و ۵۰ درصدی گاز در استان ثبت شد

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان‌ با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز به خصوص در برهه کنونی گفت: ۸۰ درصد کاهش مصرف برق و ۵۰ درصد مصرف گاز با مدیریت مصرف انرژی و همراهی شهروندان، دستگاه‌های اجرایی و صنایع استان محقق شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر کشور ابراز کرد: در حوزه برق با مدیریت صنایع و دورکاری ادارات که از پنج شنبه هفته گذشته اعمال شد نزدیک به ۸۰ درصد مصرف برق استان سمنان کاهش یافت.

وی با اشاره به تدابیر انجام شده برای مدیریت مصرف گاز، از ثبت حدود ۵۰ درصدی کاهش مصرف گاز در استان خبر داد و افزود: طی شرایط عادی، مقدار مصرف گاز در استان سمنان ۱۱ میلیون متر مکعب است که در چند روز اخیر با همراهی و همکاری مردم استان مصرف به حدود پنج میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب کاهش پیدا کرد.

استاندار سمنان خاطر نشان کرد: با همراهی مردم فهیم استان سمنان، مشکلی در زمینه تامین گاز و برق نداشتیم.

هاشمی با بیان اینکه دمای هوا در برخی مناطق استان سمنان به ۱۷ درجه سانتگراد زیر صفر رسیده است، گفت: طی چند روز اخیر سه نشست مدیریت بحران و پنج نشست اضطراری مدیریت مصرف گاز به منظور مدیریت هر چه بهتر برگزار شده و معاونان استانداری نیز از دستگاه‌های متولی تامین سوخت استان بازدید کرده‌اند.

استاندار سمنان: کاهش مصرف ۵۰ درصدی گاز و ۸۰ درصدی برق در استان ثبت شد

تامین سوخت برای ۱۱۰ نانوایی دوگانه سوز استان سمنان

استاندار سمنان اظهار کرد: با توجه به تاکید وزارت کشور نشست‌هایی درحوزه مدیریت نانوایی‌ها برگزار و نفت سفید برای ۱۱۰ نانوایی دوگانه‌سوز تامین شد.

وی افزود: بازار، صنوف غیرضروری و مجتمع های تجاری استان سمنان، امروز (یکشنبه) و فردا تعطیل و نفت سفید مورد نیاز برای مصرف مساجد، حسینه‌ها و تکایای دارای شرایط تامین شده است تا در صورت نیاز، مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

هاشمی ادامه داد: مدارس استان سمنان تعطیل است و آموزش به صورت غیرحضوری و در بستر شبکه اجتماعی شاد انجام می‌شود.

استاندار سمنان گفت: دهیاری‌ها و نیروهای هلال احمر به خصوص در مناطق شرقی استان سمنان برای امدادرسانی در حالت آماده باش هستند.

وی یادآور شد: با توجه به تعطیلی جایگاه‌های گاز طبیعی (سی ان جی) مصرف بنزین در استان سمنان افزایش یافت که با تمهیدات انجام شده مشکلی بابت تامین سوخت بنزین در استان نداریم.

هاشمی از امامان جمعه استان سراسر استان سمنان برای همراهی و راهنمایی‌های لازم برای صرفه جویی در مصرف گاز و برق در نماز جمعه اخیر قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید:

در گرما و سرمای خانه‌های هم شریک باشیم

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی استان سمنان از چهارشنبه گذشته نسبت به شرایط نامساعد جوی و ماندگاری هوای سرد هشدار داد و اکنون برخی مناطق استان سمنان تا دمای منفی ۱۷ درجه سانتیگراد را تجربه کرده‌اند.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از مجموع جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha