هشدار نارنجی هواشناسی سمنان به دلیل شرایط نامساعد جوی

سمنان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان سمنان به دلیل فعالیت سامانه  بارشی و شرایط نامساعد جوی فردا یکشنبه بیست و پنجم دی هشدار نارنجی(اقدام ضروری احتمال خسارت گسترده) اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هشدار نارنجی این اداره کل مربوط به بارش برف، مه‌آلودگی با شدت بیشتر در مناطق غربی، مرکزی و جنوبی استان سمنان و ماندگاری هوای سرد است.
ایرج مصطفوی با اشاره به احتمال لغزندگی و یخبندان به ویژه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان ، گفت: مه‌آلودگی و کاهش دید، لغزندگی، یخبندان، و اختلال در تردد محورها و گردنه‌های برف‌گیر، در لغزندگی معابر، کاهش دمای هوا و افزایش مصرف حامل‌های انرژی، از مخاطرات این سامانه جوی در استان است.

وی افزود: هشدار نارنجی هواشناسی استان سمنان به دلیل شرایط نامساعد جوی مربوط به اوایل روز یکشنبه بیست و پنجم دی ماه تا پایان وقت یکشنبه است.

مصطفوی تصریح کرد: پیش هواشناسی استان سمنان برای مرکز استان کمینه دمای چهار درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای دو درجه بالای صفر برای فردا است.

وی یادآور شد: فرودگاه شاهرود با دمای ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر و شهمیرزاد با دمای ۹ درجه سانتیگراد زیر صفر جزو سردترین مناطق استان سمنان در ۲۴ ساعت آینده است.
وی ابراز داشت: آمادگی راهداری و حضور سازمان‌های مربوطه در گردنه های برفگیر، احتیاط در تردد محورها، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، کنترل و لاروبی آبراه ها و جوی ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، خودداری از چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، و مدیریت مصرف حامل های انرژی، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان است.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.
در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha