حدود ۱۸۰ میلیارد تومان طرح راهداری در مراغه اجرا شد

مراغه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: امسال نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان طرح راهداری در مراغه اجرا شده یا در دست اجراست که ۹۰ کیلومتر طرح و احداث چهار دستگاه پل را شامل می‌شود.

«اروجعلی علیزاده»، روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آسفالت ۱۴ کیلومتر از جاده مراغه - هشترود با ۱۷ میلیارد تومان هزینه در حوزه استحفاظی این شهرستان، آسفالت محور روستایی نرج‌آباد به قلعه‌خالصه به طول چهار کیلومتر با ۳۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال هزینه و روکش آسفالت محور طالبخان به خرمازرد با پنج کیلومتر طول و پنج میلیارد تومان هزینه از جمله طرح‌های اجرایی است.

وی با قدردانی از پیگیری‌های فرماندار دولت مردمی و نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر که نقش اساسی در اجرای طرح‌های راهداری این شهرستان داشتند، اضافه کرد: از دیگر طرح‌های اجرا شده این شهرستان می‌توان به آسفالت محور روستایی آشان به یایشهری به طول سه کیلومتر با چهار و نیم میلیارد تومان هزینه، اجرای پروژه آسفالت کمربندی جنوبی با مشارکت شهرداری و با چهار میلیارد تومان هزینه و روکش آسفالت محور مراغه - ملکان به طول هفت کیلومتر با ۱۰ میلیارد تومان هزینه اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین امسال طرح روکش آسفالت محور روستایی گل‌تپه به آغبلاغ با ۶ کیلومتر طول از سوی نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی درخواست، پیگیری و در نهایت ابلاغ شد.

وی بیان کرد: از دیگر طرح‌های اجرا شده یا در دست اجرای این شهرستان در حوزه راهداری نیز می‌توان به آسفالت محور روستایی آغجه‌دیزج به ساروجه به طول ۹ کیلومتر و با ۱۴ میلیارد تومان هزینه و عقد قرارداد برای روکش آسفالت محور خداجو با پنج کیلومتر طول و چهار میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد.

هشت میلیارد تومان برای پل غیرهمسطح داش‌آتان هزینه شده است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی به عملیات تکمیل پل غیرهمسطح داش‌آتان طی سال جاری اشاره کرد و گفت: تاکنون هشت میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است و عملیات اجرایی همچنان ادامه دارد.

«علیزاده» افزود: اجرای عملیات تکمیلی پل یک دهانه تازه‌کند در تقاطع چکان و تعریض و دوبانده کردن مسیر آن و طرح جاگذاری باکس‌های بتنی پل قطار نیز تاکنون برای راهداری حدود پنج میلیارد تومان هزینه در پی داشته است.

وی بیان کرد: بهسازی و اجرای روکش آسفالت مراغه به بناب به طول ۱.۵ کیلومتر با سه میلیارد تومان اعتبار نیز پس از رفع مشکل فنی و زهکشی جزو دستور کار قرار داد و پس از مساعد شدن شرایط جوی عملیاتی خواهد شد.

وی به مسیرگشایی محور روستایی «دوه‌بوینی» به طول ۶ کیلومتر با ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار نیز اشاره و بیان کرد: بهسازی راه روستایی آغجه‌دیزج به خطب به طول هفت کیلومتر با حدود چهار میلیارد تومان هزینه و احداث راه روستایی خطب به مولو به طول هفت کیلومتر و با ۱۱ میلیارد تومان هزینه از دیگر طرح‌های اجرایی در حوزه راهداری مراغه است.

«علیزاده» ادامه داد: اجرای عملیات تکمیلی پل سه دهنه ۱۰ متری روستای خطب با ۲ میلیارد تومان هزینه و عملیات تثبیت بهسازی راه روستایی آغبلاغ علیا و آغبلاغ سفلی به طول ۴.۵ کیلومتر طول با سه میلیارد تومان نیز از دیگر طرح‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه اخیرا قرارداد روکش آسفالت محور مراغه - بناب نیز منعقد شده، بیان کرد: تکمیل پل کهجوق و زیرگذر خداجو نیز با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار جریان دارد و پس از مساعد شدن شرایط جوی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

به گزارش ایرنا «نادر شریفی» رئیس اداره راهداری مراغه نیز پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که عملکرد یکساله راهداری این شهرستان در دولت مردمی با پنج سال قبل از آن برابری می‌کند.

در میان اقدامات گسترده دولت مردمی در حوزه راهداری این شهرستان، طرح تعریض پل غیرهمسطح «تازه‌کند» پس از سالها مطالبه مردمی قابل توجه است زیرا این طرح به دلیل توقف عبور قطارهای مسیر مراغه و تبریز در عرض کمتر از ۳۶ ساعت اجرا شد و سریع‌ترین طرح عمرانی تاریخ این شهرستان به شمار می‌رود؛

با اجرای این طرح در حقیقت یکی از نقاط حادثه‌خیز مسیر مراغه - هشترود اصلاح، و به یکی از مطالبه‌های دیرینه اهالی جامه عمل پوشانده شد؛ عملیات اجرایی این طرح در حدی قابل توجه بود که حدود یک ماه قبل از آن هزار و ۹۰۰ کامیون خاکبرداری در محل انجام شد و طرح با تلاش شبانه‌روزی راهداران در موعد مقرر به خط پایان رسید تا همزمان با عبور قطار از روی پل، خودروهای مسیر مراغه - هشترود از زیر آن تردد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha