بیمه‌شدگان جدید صندوق بیمه اجتماعی روستاییان چهارمحال و بختیاری ۴۵ درصد رشد داشت

شهرکرد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری از جذب پنج هزار و ۶۰۵ بیمه‌شده جدید در این صندوق در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: جذب این تعداد بیمه شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است.

حسین تراکمه روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با احتساب بیمه‌شدگان جدید، مجموع اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان به ۵۰ هزار ۹۶۵ نفر رسید.

وی همچنین از اضافه شدن ۲۱۱ مستمری‌بگیر به این صندوق در سالجاری خبر داد و گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۹۰ مستمری‌بگیر به این صندوق اضافه شد که آمار مستمری‌بگیران در سالجاری کاهش یافته اما در مجموع سه هزار و ۲۴۳ مستمری‌بگیر در استان از مزایای این صندوق بهره‌مند هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از مجموع مستمری‌بگیران صندوق، یک هزار و ۳۹۸ نفر بازنشسته هستند، ۳۰۰ نفر از کارافتاده و یک هزار و ۵۴۵ نفر از مستمری فوت استفاده می‌کنند.

تراکمه توصیه کرد، افرادی که نزدیک به ۵۰ سال سن دارند برای زیرپوشش قرار گرفتن در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اقدام کنند چرا که پس از اینکه افراد ۵۰ سال آنها تمام شود دیگر امکان بیمه آنها در این صندوق وجود ندارد.

وی برخورداری بیمه‌شدگان از مزایای بیمه تکمیلی را از خدمات جدید این صندوق عنوان کرد و گفت: این طرح در حال حاضر به صورت پایلوت در سه استان اصفهان، همدان و خراسان رضوی در حال اجراست و با برطرف شدن نواقص این طرح، بزودی در استان ما نیز اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سال ۱۳۸۴ در کشور تشکیل شد اما چون در آن زمان این صندوق تنها مختص به روستاییان و عشایر بود، مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۰ تصویب کرد تا این صندوق به ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز خدمات‌رسانی کند که این قانون در نهایت در سال ۱۳۹۵ به مرحله اجرا رسید.

چهارمحال و بختیاری با بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارای ۳۵ درصد جمعیت روستایی است و به عنوان دومین استان عشایرنشین کشور ۱۱۵ هزار نفر از جمعیت عشایری کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha