۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84999926
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دورکاری موجب صرفه‌جویی ۷۰۰ هزار متر مکعب گاز در خراسان‌شمالی شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: تعطیلی اداره‌ها، سازمان‌ها، مراکز آموزشی و قطع جریان گاز صنایع و اصناف غیرضرور از (۲۰ دیماه) تاکنون موجب صرفه‌جویی ۷۰۰ هزار متر مکعب گاز و تامین انرژی بخش خانگی شد.

سید محمود هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۶ میلیون و ۸۳۵ هزار متر مکعب گاز توسط مشترکان این استان مصرف شد که از این میزان ۶ میلیون و ۸۳۲ هزار متر مکعب گاز توسط بخش خانگی سوزانده شده است.

وی افزود: تعطیلی اداره ها و سازمان ها، قطع گاز صنایع و واحد های تولیدی و همچنین قطع گاز برخی از اصناف غیر ضرور باعث شد که جریان گاز بخش خانگی مدیریت شد.

هاشمی تصریح کرد: وضعیت گاز در این استان هم اینک مناسب است و جای نگرانی برای قطعی گاز وجود ندارد اما با توجه به شرایط آب و هوایی و کاهش دما اینک نیز نیاز به صرفه جویی مشترکان بخش خانگی است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: گرچه افت فشار شبکه گاز در تمامی استان گزارش شده اما تاکنون قطعی گاز وجود نداشته است و مشکلاتی در اسفراین داشته ایم که کارشناسان فنی آن را برطرف کردند.

هاشمی با بیان اینکه اینک در وضعیت بحران مصرف گاز قرار داریم، گفت: پایداری سرما و برودت هوا در روزهای اخیر منجر به صدور هشدار سطح بالای مصرف گاز در استان و منجر به افت فشار در برخی از شهرهای استان شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی دمای آسایش منازل مسکونی و اداری را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد دانست و خاطرنشان کرد: هر یک درجه کاهش دما دست کم بین ۶ تا هفت درصد مصرف گاز طبیعی را پایین می آورد به گونه ای که با این صرفه جویی زمینه مصرف گاز طبیعی برای تمامی مشترکان فراهم می شود.

مصرف گاز با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و اینک صنایع استان غیر فعال شده اند و بعضا با سوخت دوم با ظرفیت پایین فعالیت دارند نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد های تویلدی استان قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۲۴ درجه ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد نیز رسید.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha