۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۴۷
کد خبر: 85000021
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قطعی سامانه ثبت آرد، علت تعطیلی برخی نانوایی‌ها در یزد

یزد- ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان یزد با بیان اینکه آرد به میزان کافی در استان موجود است گفت: تعطیلی برخی از نانوایی‌ها در استان بعلت قطع سامانه ثبت آرد بوده است.

سید جلال موسوی شمس‌آباد، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح هوشمندسازی توزیع آرد نانوایی‌های استان (سیما) از بامداد ۲۵ دیماه به منظور جلوگیری از انحرافات و عرضه خارج از شبکه و ناسالم آرد مورد نیاز نانوایی‌ها آغاز شد که متاسفانه از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ بعد از ظهر روز ۲۶ دیماه به دلایل مختلف قطع شده بود.

وی اظهار کرد: البته در زمینه سامانه قبلا به نانوایی‌ها اطلاع رسانی شده بود که از ۲۵ دیماه خرید و حمل آرد از طریق سامانه امکان پذیر است بنابراین وقتی در سامانه خرید آردی صورت نگیرد حمل آرد هم انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه نانوایی هایی که پیش از قطع سامانه، خرید آرد را انجام داده بودند آرد برای آن ها حمل شد تصریح کرد: بعد از وصل شدن سامانه و ثبت نانوایی های متقاضی آرد، شب گذشته تا ساعت ۲ بامداد شرکت حمل آرد نسبت به توزیع آرد اقدام کرد و اکنون در شهرستان های ابرکوه ، میبد ، زارچ و اشکذر مشکل آرد نانوایی ها رفع شده است.

موسوی شمس آباد اضافه کرد: اگر اکنون نانوایی هم در سطح استان آرد نان ندارد به علت اینکه نسبت به خرید آرد در سامانه اقدام نکرده اند؛ ماشین های حمل و نقل اکنون آماده توزیع آرد است.

موسوی با بیان اینکه ماهانه بیش از ۱۰ هزار تن آرد در استان توزیع می‌شود که یارانه آن بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان است افزود: باید اطمینان حاصل شود که این آرد از کارخانه تا مقصد که نانوایی هستند به صورت سالم، کامل و به موقع به دست همه نانوایی‌ها در شهر و روستاها برسد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان ادامه داد: بر این اساس سامانه‌ای در کشور با عنوان سامانه «آرد کشور» تهیه شده که در آن به صورت برخط بر توزیع آرد نظارت می‌شود تا آرد به دست نانوایی‌ها برسد.

موسوی تصریح کرد: از همه نانوایی‌های می‌خواهیم از سامانه آرد کشور خریداری کرده و کد رمزی که به آنان داده شده است را شخصا استفاده کنند و در اختیار دیگران قرار ندهند.

وی زمان خرید آرد را ۲۵ هر ماه اعلام کرد و اظهار داشت: نانوایی‌ها بر اساس سهمیه‌ها به سه دهک تقسیم می‌شود، یعنی برخی نانوایی‌ها فقط یک مرحله، برخی دو مرحله و برخی دیگر سه مرحله خرید می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان یزد تعداد نانوایی استان یزد را یکهزار و ۱۰۰ باب بیان و یاد آور شد: قبلا نانوایی ها آرد بصورت امانی یا نسیه می خریدند و این تخلف بوده است.

موسوی گفت: تا قبل از راه‌اندازی سامانه آرد کشور موسوم به «سیما» و فروش اینترنتی آرد به نانوایان، فقط پنج هزار و ۵۰۰ تن آرد استان عمدتاً در بخش‌های شهری به صورت سیستمی توزیع می‌شده و مابقی که بخش زیادی از آن مربوط به مناطق روستایی بوده به صورت خود حمل انجام می‌شده است.

وی گفت: به منظور ساماندهی توزیع کامل آرد استان و رسیدن آن به دست نانوایان در سراسر استان، این بخش به اتحادیه‌های مربوطه در استان واگذار شد و حمل آرد نیز توسط یک شرکت معتبر که در ۱۸ استان فعالیت دارد، انجام می شود.

موسوی از تهیه دفتر بازرسی و ثبت آرد برای نانوایی‌ها خبر داد و تصریح کرد: آرد حمل شده به نانوایی‌ها از طریق شرکت مذکور باید در این دفتر ثبت وصول شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha