۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85000123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ظرفیت توسعه افقی در شهر زنجان وجود دارد

زنجان – ایرنا – فرماندار شهرستان زنجان گفت: ظرفیت توسعه افقی به جای توسعه عمودی در شهر زنجان وجود دارد که باید مورد توجه مدیران و مسوولان امر قرار گیرد.

پرویز خالقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در برخی مناطق شهر زنجان تراکم واحدهای مسکونی و جمعیت زیاد است و شاید آرامش لازم برای افراد در حد مطلوب فراهم نشود.

وی ادامه داد: در بخشی از شهر که نمونه هایی از واحدهای مسکونی در ساختمان های چندین طبقه و بلند مرتبه داریم، ازدحام و انباشت جمعیت ایجاد شده و این موضوع سبب مشکلاتی در زمینه ترافیک، تامین فضای مورد نیاز آموزشی و کمبود فضای سبز شده است.

خالقی گفت: در برخی کشورها به دلیل کمبود زمین به سمت احداث خانه های کوچک در طبقات بلند رفته اند، ولی در مناطقی که زمین هست و شرایط وجود دارد می شود توسعه افقی را دنبال کرد.

وی با بیان اینکه مسکن را باید غیر از آجر، بتن، میلگرد و آهن ببینیم و مسکن صرفا محلی برای خواب شبانه نیست، افزود: در ساخت واحدهای مسکونی، گاهی هدف فقط تولید مسکن و گاهی هم هدف، انسان و نیازهای او است که مهمتر می باشد.

خالقی با بیان اینکه شهر زنجان این موقعیت و شرایط را دارد و می تواند پاسخگوی تامین زمین برای احداث مسکن باشد، گفت: توسعه افقی شهر به جای توسعه عمودی ایده پسندیده ای بوده که در دستور کار مدیریت استان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: توسعه افقی شهر ممکن است به دلیل آنچه در زمینه تامین زیرساخت ها نیاز است از نظر برخی دستگاه های خدمات رسان مطلوب تلقی نشود ولی برای این موارد هم می شود تدبیر کرد و بخشی از هزینه ها برای تامین زیرساخت ها را از محل همان زمین های تازه الحاق شده به شهر تامین کرد.

بر اساس آمار سرشماری ۱۳۹۵ بیش از ۴۳۰ هزار نفر در شهر زنجان ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha