۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۳۲
کد خبرنگار: 807
کد خبر: 85000677
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان‌های توسعه تجارت ایران و پاکستان تفاهمنامه همکاری امضا کردند

تهران- ایرنا- سازمان‌های توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با هدف رفع موانع در مسیر تجارت متقابل، روان سازی تعاملات بازرگانی و افزایش حجم تجارت مشترک تفاهمنامه همکاری امضا کردند که با استقبال چشمگیر جامعه بازرگانی دوهمسایه همراه شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مراسم امضای توافقنامه همکاری سازمان توسعه تجارت ایران با پاکستان عصر امروز و در حاشیه اولین روز نمایشگاه اختصاصی ایران در شهر «کراچی» و در حضور «سید مراد علی شاه» سروزیر ایالت سِند پاکستان منعقد گردید.

«علیرضا پیمان‌پاک» رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و «زبیر موتی والا» رئیس سازمان توسعه تجارت پاکستان در حضور مسوولان ارشد دو کشور همچنین «حسن نوریان» سرکنسول ایران در کراچی یادداشت تفاهمنامه میان دو کشور را امضا کردند.

سروزیر ایالت سِند به عنوان رئیس حزب حاکم در این ایالت جنوبی پاکستان ضمن بازدید از غرفه‌های نمایشگاه اختصاصی ایران بر عزم دولت و بخش خصوصی پاکستان به ویژه ایالت سِند برای گسترش همکاری‌های بازرگانی و اقتصادی میان دوهمسایه تاکید کرد.

مرادعلی شاه با استقبال از حضور هیات بلندپایه بازرگانی ایران و شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه کراچی، افزود: توسعه روابط دوجانبه به ویژه در حوزه‌های تجاری و ارتباطات مردمی با ایران همواره خواست قلبی مردم پاکستان و مورد پشتیبانی قوی مسوولان دولتی ما است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران طی سخنرانی در مراسم امضای یادداشت تفاهم نامه با سازمان توسعه تجارت پاکستان گفت: گردهمایی امروز بیانگر عزم و اراده راسخ دو کشور برای رفع موانع در مسیر تجارت و فراهم کردن تسهیلات برای تجار و فعالان اقتصادی جهت افزایش همکاری‌های دوجانبه تلقی می‌شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت پاکستان نیز طی سخنانی در این مراسم از نگاه مثبت دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه تلاش‌های سرکنسولگری کشورمان در کراچی برای نزدیک کردن جامعه تجار دو کشور و شناسایی راه‌های مختلف برای توسعه همکاری‌های دوجانبه، گفت: پاکستان از جمله کراچی مفتخر به همکاری درازمدت مدت با طرف‌های ایرانی و شرکت‌های فوق العاده این کشور است.

زبیر موتی والا افزود: سازمان توسعه تجارت پاکستان تفاهم‌نامه با نهاد ایرانی را یک نتیجه برد-برد برای مردم دو کشور در راستای بهره‌برداری از توانمندی‌های متقابل می‌داند.

وی تاکید کرد: بدون شک امضای توافقنامه امروز یک گام قوی برای حمایت از تحکیم تجارت و پیشبرد هدف‌گذاری برای افزایش حجم تجارت دوجانبه به ۵ میلیارد دلار خواهد بود.

نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با عنوان "ساخت ایران" امروز افتتاح شده و تا روز چهارشنبه ادامه‌ خواهد یافت.

حدود ۵۰ شرکت از استان‌های مختلف کشورمان در حوزه‌های صنعتی و خدمات بازرگانی شامل مواد پلاستیکی و پلیمری، صنایع غذایی، صنعت فولاد، مس، خدمات نیروگاهی و ساخت و توربین و ماشین آلات نساجی و صنعت ساختمان حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha