۲۸ دی ۱۴۰۱، ۷:۲۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85000851
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سریال ناتمام تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان بعد از ۱۷ سال

زنجان - ایرنا - ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان بعد از گذشت۱۷ سال از کلنگ زنی ، هنوز ناتمام مانده است و مشخص نیست چه وقت به ایستگاه پایانی افتتاح برسد.

به گزارش ایرنا، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان برای شهروندان زنجانی بسیار نام آشنا است، این پروژه نیز همانند طرح‌های دیگر شهر قدمت طولانی در ساخت دارد و معلوم نیست چه زمانی به بهره برداری برسد.

اغلب بر این باورند که چون زنجان تیم فوتبال ندارد، لزومی به ساخت چنین ورزشگاه هزینه بری نیست و از طرفی عده‌ای موافق این طرح هستند و آن را برای توسعه و پیشرفت استان اجتناب ناپذیر می دانند.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان با ۶۰ هزار و ۶۰۶ متر مربع زیربنا یک پروژه ملی است که کلنگ آن در سال ۸۴ به زمین زده شد و مسوولیت ساخت آن به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور واگذار گردید.

ابتدا قرار بود این پروژه چهار ساله در کنار مجتمع تفریحی گاوازنگ این شهر به بهره‌برداری برسد اما روند اجرای آن از آنچه تصور می رفت طولانی‌تر شد و پس از گذشت ۱۷ سال شهروندان زنجانی به ویژه علاقه‌مندان به فوتبال همچنان در انتظار افتتاح این پروژه بزرگ ورزشی هستند ولی این طرح به علت تخصیص نیافتن اعتبار کافی و به موقع هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.

در حال حاضر هیچ کس پاسخ قطعی برای زمان افتتاح این طرح ندارد، هر چند حرف و حدیث‌هایی مبنی بر بهره برداری از این پروژه مهم در دهه فجر امسال مطرح بود اما به گفته مدیر کل ورزش و جوانان استان امسال این کار انجام نمی شود و همچنان علاقه مندان باید چشم به انتظار بمانند.

اگرچه دلیل اصلی این تاخیر در اجرای پروژه نبود "اعتبارات کافی" است اما در چند سال گذشته تورم و نوسانات نرخ ارز گره کار را پیچیده تر کرده ولی طبق اعلام مسوولان در سفر سال گذشته رئیس‌ جمهور به استان زنجان، اعتبارات قابل توجهی در بخش‌های مختلف از جمله تکمیل طرح های نیمه تمام پیش‌ بینی شد که قرار است طی ۲ سال آینده تخصیص یابد.

سریال ناتمام تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان بعد از ۱۷ سال

پیشرفت ۸۵ درصدی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان زنجان در این خصوص معتقد است: تخصیص نیافتن اعتبار مهمترین عاملی است که موجب شده پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان به سرانجام نرسد.

به گفته محسن عبادی‌ کشت‌کار، پروژه احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در زنجان از سال ۸۴ آغاز شد و دستگاه اجرایی این پروژه شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است که احداث پروژه‌های بزرگ را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: عوامل مختلفی در تکمیل نشدن و به سرانجام نرسیدن این پروژه دخالت دارد اما مهم‌ترین عامل تخصیص نیافتن اعتبار است که موجب شده پروژه به پیشرفت لازم نرسد.

این مسوول ادامه داد: تغییر پیمانکاران در این سال‌ها نیز در تمام نشدن پروژه تاثیر داشته و در سال‌ جاری با برگزاری یک مناقصه پیمانکار غیربومی با پیشنهاد رقم ۸۶ میلیارد تومان برای اتمام پروژه انتخاب و قرارداد انجام کار منعقد شد و در حال حاضر پروژه حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عبادی‌ افزود: اداره‌ کل ورزش و جوانان استان نقشی در کارکرد پیمانکار ندارد و همه اقدامات زیرمجموعه شرکت توسعه است و اداره‌کل درباره این پروژه فقط دستگاه بهره‌بردار می باشد.

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان زنجان، خاطرنشان کرد: صنایع استان در این زمینه ورود نکرده و سرمایه‌گذاری نمی‌کنند که مدیرکل ورزش و جوانان استان در این زمینه رایزنی دارد چون صنایع با ورود به این حوزه می‌توانند تیم‌داری کرده و ورزشگاه در اختیارشان قرار گیرد.

سریال ناتمام تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان بعد از ۱۷ سال

حضور تیم فوتبالی از زنجان در لیگ ۲ لازمه پویایی این رشته پرطرفدار

رییس هیات فوتبال استان زنجان نیز در این ارتباط گفت: رشته ورزشی فوتبال در زنجان پرطرفدار بوده و برای دستیابی به جایگاه اصلی و واقعی خود نیازمند فضای مناسب، حمایت‌های مادی و معنوی و همچنین همدلی و یکرنگی است.

نادر بلباسی افزود: این هیات برای رشد و توسعه فوتبال زنجان و داشتن تیم در لیگ های دسته ۲ و یک به جد نیازمند ورزشگاه و حامی مالی مناسب و توانمند است.

وی با اشاره به موضوع ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان نیز اضافه کرد: پیش از این با همراهی مسوولان استانی و در دیداری با وزیر ورزش و جوانان موضوع بلاتکلیف ماندن ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان مطرح و علت اصلی این مهم کمبود منابع مالی اعلام شد.

این مسول با بیان اینکه ورزشگاه یکی از استان های همسایه زنجان به بهره برداری رسیده اما این پروژه مهم در زنجان هنوز به ایستگاه پایانی خود نرسیده است، ادامه داد: طی بازدید مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور از این پروژه مهم استان، قول دادند با توجه به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی به زودی شاهد افتتاح آن باشیم اما نشد.

وی با بیان اینکه این پروژه جزو طرح های ملی است، اظهار کرد: در سفر اخیر نایب رییس مجلس شورای اسلامی به استان، این پروژه نیز مورد بازدید و بررسی قرار گرفت، هر چند قول هایی برای تخصیص بودجه داده شد، اما معلوم نیست کی و چه زمانی این طرح مهم در شهر زنجان به اتمام برسد.

بلباسی با تاکید بر اینکه تمامی دغدغه مسوولان به ویژه استاندار زنجان اتمام این پروژه مهم ورزشی استان است، افزود: موضوع مهم دیگر پس از بهره برداری ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان، مشکلات مربوط به نگهداری مجموعه است که بسیار هزینه بر بوده و تنها از عهده یک دستگاه بر نمی آید اما هیات فوتبال استان نیز در این خصوص برنامه هایی را مورد توجه قرار داده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان نیازمند تیم فوتبال در لیگ ۲ کشور است، تاکید کرد: در این راستا استاندار زنجان نیز قول هایی برای تحقق این مساله مهم داده است که البته کمک گرفتن از صنایع می تواند به پیشبرد امور کمک فراوانی کند.

این مسوول با بیان اینکه وقت خرید تیم فوتبال برای حضور در لیگ ۲ کشوری را نباید از دست داد، خاطرنشان کرد: بسیاری از علاقه مندان در رده های سنی مختلف در مدارس فوتبال استان مشغول فراگیری این رشته هستند که ارتقای فعالیت آنان نیز در گرو انگیزه های لازم است که متاسفانه چنین مشوقی در زنجان وجود ندارد.

سریال ناتمام تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان بعد از ۱۷ سال

برآورد ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این خصوص ادامه داد: برای این پروژه حدود ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد هزینه شده و در کنار پیست سرپوشیده دوچرخه سواری با ۳۶ درصد پیشرفت در لیست پروژه های نیمه تمام استان و در صف تخصیص اعتبارات لازم قرار دارند.

جواد بازرگان افزود: بر این اساس با هیات همراه از چگونگی روند پروژه های نیمه تمام ورزشی شامل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و پیست دوچرخه سواری سرپوشیده زنجان بازدید شد.

این مسوول با تاکید بر اینکه اولویت تخصیص اعتبارات در سفر رئیس‌جمهور به استان، مربوط به پروژه‌های نیمه‌تمام و طرح‌هایی است که از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار است، ادامه داد: با توجه به اینکه وجود زیرساخت یکی از اولویت‌های توسعه ورزش به شمار می‌رود، امیدواریم با تخصیص به موقع این اعتبارات، شاهد رشد ورزش قهرمانی و همگانی استان زنجان باشیم.

وی یادآوری کرد: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در دست احداث این استان با فضای روباز ۲۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع و فضای سرپوشیده پنج هزار و ۲۴ مترمربع و با تامین اعتبار کافی و به موقع به مرحله افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته این مسوول تاکنون ۳۷ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده و از محل اعتبارات نفت نیز مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

این مسوول خاطرنشان کرد: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان دارای بخش‌های مختلف اعم از سکوی تماشاگر، اسکوربوت، زمین چمن مصنوعی، دکل روشنایی، اماکن اداری و خدماتی، پیست دو و میدانی و پارکینگ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha