هواشناسی کرمانشاه نسبت به کاهش دمای هوا هشدار زرد صادر کرد

کرمانشاه - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به کاهش محسوس دمای هوا و انباشت آلاینده های جوی از روز چهارشنبه هفته جاری در استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، امروز گذر موجی از جنوب منطقه، موجب ناپایداری جزئی و افزایش پوشش ابر خواهد شد، این موج ممکن است بارش های پراکنده و موقتی نیز در نواحی جنوبی و شرقی استان در پی داشته باشد.

«سعید قاسمی» افزود: استقرار جریانات پایدار و شمالی در منطقه موجب کاهش محسوس دمای شبانه و مه صبحگاهی خواهد شد که این شرایط جوی از فردا چهارشنبه تا روز یکشنبه هفته آینده در استان تداوم خواهد شد.

وی یادآور شد: برهمین اساس کاهش حداقل دمای شبانه، ماندگاری هوای سرد و انباشت آلاینده های جوی پیش بینی می شود که تمام استان بویژه نیمه شرقی و شمالی از جمله بخش های سنقر و کلیایی، کنگاور، اسلام آبادغرب، دالاهو، روانسر، جوانرود و کرمانشاه را شامل می شود.

قاسمی اضافه کرد: افت فشار گاز، افزایش مصرف منابع انرژی بویژه برق و گاز، یخبندان و لغزندگی جاده‌ها و احتمال خسارت به ماشین آلات صنعتی و کشاورزی در چنین شرایطی پیش بینی می شود.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه تامین سوخت، کنترل وسایل حرارتی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مدیریت در مصرف منابع انرژی، احتیاط در سفرها، محافظت و پوشش لوله‌های آب، استفاده از ضدیخ در رادیاتور خودروها و ماشین آلات کشاورزی را به شهروندان توصیه کرد.

وی سردترین و گرمترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته را به ترتیب سنقر با پنج درجه زیر صفر و گیلانغرب با ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر اعلام کرد.

قاسمی افزود: در همین مدت دمای هوای کرمانشاه نیز بین یک درجه زیر صفر تا پنج درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، هشدارهای هواشناسی دارای سه سطح زرد، نارنجی و قرمز است، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند.

این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند و از سوی دیگر مسوولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha