انتقاد از شهرداری اسلامشهر بخاطر انتقال بازار سنگ و دست اندازی به حریم منطقه ۱۸ تهران

تهران - ایرنا- تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر تهران و نطق پیش از دستور آنها در جلسه امروز شامل موضوعات مختلفی از جمله انتقاد از شهرداری اسلامشهر به خاطر دست انداری در حریم تهران به خاطر انتقال بازار سنگ، بود.

به گزارش ایرنا، ناصر امانی روز سه شنبه در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: شهرداری اسلامشهر از سال ۹۶ انتقال بازار سنگ در حریم منطقه ۱۸ را با مشارکت بخش خصوصی و اتحادیه سنگ فروشان انجام داد.

وی ادامه داد: شهرداری با استناد به صورتجلسه ای در سال ۱۳۹۶ اقدام به شروع علمیات ساختمانی، قطعه بندی و دیوارکشی به منظور احداث بازار سنگ خلیج فارس موسوم به شهر سنگ اسلامشهر کرده است.

به گفته او، شهرداری منطقه ۱۸ در ششم شهریور سال ۹۶ هم از تجاوز به حریم تهران جلوگیری کرد.

امانی گفت: صورتجلسه تنها به مدت یکسال و تا پایان سال ۹۶ معتبر بوده است که بدون توجه به این مساله، مجدداً دیوارکشی و آماده سازی مجموعه انجام شد و به طور طبیعی به دنبال بارگذاری های نادرست، صدور پروانه شهری انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهر سنگ در ورودی اتوبان تهران- ساوه واقع شده است، گفت: با توجه به تبعات آینده، تردد وسایل نقلیه سنگین و تقاضای سفر در این محدوده، ضریب ایمنی کاهش پیدا می کند و مشکلات ترافیک و حوادث رانندگی خواهد داشت.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز پس از تذکر امانی، گفت: شورا و شهرداری اسلامشهر از دست اندازی به حریم شهر تهران خودداری کنند.

وی از شهردار منطقه ۱۸ درخواست کرد که با توجه به اینکه در این مورد، قانون به نفع تهران است، موضوع را از طریق استانداری و دیگر نهادها پیگیری کند.

تنها ۱۰۱ حکم برنامه سوم اجرا شده است

در ادامه نشست شورای اسلامی شهر تهران، علی اصغر قائمی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه تا امروز ۶ برنامه پنج ساله را با عناوین مختلف در کشور پشت سر گذاشته ایم و از سرمایه های فکری و برنامه ریزی استفاده شده است، گفت: هیچ مرجعی گزارش رسمی و مدون و قابل اتکایی مبنی بر میزان پیشرفت در برنامه های پنج ساله ارایه نکرده است.

قائمی افزود: در سایت سازمان برنامه و بودجه سامانه رصد ایجاد شده اما دسترسی وجود ندارد که از میزان پیشرفت برنامه ها مطلع شویم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در شهرداری تهران نیز گزارش رسمی و دقیقی از میزان پیشرفت برنامه های سه دوره گذشته وجود ندارد، افزود: برنامه ها کیفی بوده و به گونه ای تدوین نشده است که قابل اندازه گیری باشد.

قائمی درباره برنامه های مدیریت شهری، اظهار داشت: منابع مالی در برنامه اول مورد توجه نبود و برنامه دوم نیز ماهیتی نخبه محور و جامع نگر داشت و برنامه سوم هم بر نکات کلیدی تمرکز کرد و اسناد بالادستی را به طور کامل بررسی نمود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ضعف ساختاری بین احکام، نگاه ایده آل به برنامه ها، استفاده نادرست از تجربیات قبلی و ضعف در نوشتار برنامه از جمله ایرادات برنامه سوم است که تا سال ۱۴۰۲ اعتبار دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین درست برنامه چهارم شهرداری تهران، گفت: نباید وظایف روزمره دستگاه های اجرایی به عنوان عمل به احکام برنامه شمرده شود.

قائمی با بیان اینکه قرار شد یک سال برنامه سوم نادیده گرفته شود، گفت: برنامه سوم روزهای آخر خود را سپری می کند که دارای ۳۵۴ حکم داشت اما آمار به صورت تفکیکی در اجرای سرفصل ها و احکام وجود دارد که تنها ۱۰۱ حکم اجرایی شده است.

وی افزود: ۹۶ درصد احکامی که مهلت آن گذشته اجرایی نشده و این احکام بار مالی نداشته است.

پنج‌هزار نفر از بسته خرسندساز استفاده کردند

پرویز سروری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه و در زمان تذکر خود به حادثه پلاسکو اشاره کرد و گفت: آنقدر عمق حادثه عمیق بود که مسئولان وقت شهرداری هنگام ارایه گزارش حالت گریه دست می داد.

وی افزود:شورای ششم از ابتدای فعالیت خود، نشان داد که نسبت به وضعیت پرسنل شهرداری حساس است و اکنون هم اخبار خوبی از بسته خرسندساز ارایه شده است به طوری که پنج هزار نفر وام کم بهره دریافت کرده اند.

سروری افزود: هفته گذشته برای اولین بار جشنواره خانوادگی در برج میلاد برگزار شد و پنج هزار نفر از مراکز درمانی به طور رایگان استفاده کردند و ۱۵۰ نفر نوزاد تازه متولد شده داشتیم که از بسته استفاده کردند.

وی تاکید کرد: این کمترین اقدام است که به پاس زحمات پرسنل شهرداری می توان انجام داد.

در برف غافلگیر نشدیم

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز در زمان تذکر خود، اظهار داشت: همراه با یکی از اعضا و به نمایندگی از شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه و همزمان با بارش برف در مناطق شمالی پایتخت به منظور نظارت از سایت‌های برف‌روبی شهرداری تهران حضور پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه ساعت‌ها شن ریزی معابر و خیابان‌های اصلی و فرعی در مناطق یک؛ سه و چهار ادامه داشت، گفت: برف روبی در سطح‌های مختلف رخ داد که ابتدا از داخل منطقه شروع شد و در سطح بعدی نیز فعالیت ستادی انجام شد که از مناطق دیگر به عنوان معین استفاده شده بود تا تجهیزات و سایر خدمات به مناطق دیگر بدون مشکل ارسال شد.

پیوست پدافند غیر عامل هنوز تهیه نشده است

احمد صادقی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در زمان تذکر خود، از معاونت منابع انسانی شهرداری بابت اجرای بسته خرسندساز تشکر کرد و گفت: پرداخت تسهیلات با سود کم بهره از پنج هزار نفر گذشته و غیر قابل رقابت با دیگر دوره های مدیریت شهری است.

صادقی با اشاره به سالگرد حادثه پلاسکو و شهادت ۱۶ آتش نشان، گفت: مقام معظم رهبری از این آتش نشانان، به عنوان شهدا نام بردند و همین باعث شد شورای اسلامی شهر تهران در هفتم بهمن ماه سال ۱۳۹۶ تشکیل کمیته ارتقاء ایمنی ساختمان های تهران را پیگیری کند و کمیسیون نظارت و حقوقی شورا مسئول این کمیته شد اما هنوز اقدام خاصی انجام نشده است.

این عضو شورا همچنین گفت که قرار بود شهرداری تهران، پیوست های پدافند غیرعامل را تهیه کند اما تهیه نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha