۱۶۰ سرمایه‌گذار برای فعالیت در شهرک صنعتی بادام سامان اعلام آمادگی کردند

شهرکرد- ایرنا-رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اعلام آمادگی ۱۶۰ سرمایه‌گذار برای فعالیت و سرمایه‌گذاری در شهرک تخصصی و صنعتی بادام شهرستان سامان خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسین برزگر شامگاه سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان سامان تاکید کرد: زیرساخت‌های شهرک تخصصی بادام از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری فراهم و فراخوان جذب سرمایه‌گذاران در این شهرک انجام شده است.

وی با اشاره به اعلام آمادگی ۱۶۰ سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی تخصصی بادام سامان افزود: اهلیت‌سنجی این سرمایه‌گذاران به‌سرعت انجام خواهد شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مشاوران این سازمان در حوزه کاداستر برای رفع تداخلات زمین های کشاورزی شهرستان سامان فعال می شوند. ۱۶۰ سرمایه‌گذار برای فعالیت در شهرک صنعتی بادام سامان اعلام آمادگی کردند

برزگر راه‌اندازی مجتمع دامپروری سامان را از مطالبه های جدی فعالان این عرصه اعلام و تصریح کرد: مشکل آب مورد نیاز برای این مجتمع در سریع‌ترین زمان ممکن رفع و عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: برای ساخت و راه‌اندازی مجتمع دامپروری سامان علاوه بر آورده متقاضیان واجد شرایط از تسهیلات بانکی و سایر روش‌های سرمایه‌گذاری بهره‌گیری خواهد شد.

بهره‌برداری از فرهنگسرای سامان تا سال آینده

همچنین سرپرست فرمانداری سامان گفت: فرهنگسرای این شهرستان به عنوان یکی از نیازهای زیرساختی بخش فرهنگی ، سال آینده تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری خواهد شد.

محمدتقی گنجعلی در شورای اداری شهرستان سامان با اشاره به پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصدی فرهنگسرای سامان تاکید کرد: براساس وعده مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری این طرح سال آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌شود و برای توسعه سالن این طرح هم پنج میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

وی افزود: جاده‌های این شهرستان به ویژه کمربندی سامان به پُل زمانخان، جاده ابرار از سامان به چم‌عالی، جاده هوره به قلعه‌موسی‌خان و جاده قوچان به شهرستان بن ضروری و از خواسته‌های اصلی مردم است.

گنجعلی تصریح کرد: ایجاد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در روستاهای شهرستان سامان به‌ویژه در بخش زاینده‌رود از سوی شرکت آب و فاضلاب، تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، احداث سالن‌های ورزشی از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان برای شهر سامان و بخش زاینده‌رود و احداث ۲ زمین چمن مصنوعی با اعتبارات در اختیار نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی مصوب شد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع دامپروری سامان یادآور شد: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و ماه با همکاری شهرداری سامان باید تا یک هفته آینده مشکل سند مجتمع فناوران سامان به‌عنوان یکی از خواسته‌های مردم را رفع کنند.

گنجعلی با اشاره به لزوم تسریع در روند تکمیل جاده شهر سامان به پُل زمانخان اظهار داشت: با توجه به ریزش صخره‌های مجاور این پُل قرار شد نشستی با حضور مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان نسبت به برنامه‌ریزی به‌منظور تسریع در روند مقاوم‌سازی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: شهرستان سامان ویژگی‌های خاص و ممتاز گردشگری در سطح ملی و استانی دارد و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان با بهره‌مندی از توان بخش خصوصی ضروری است.

۱۶۰ سرمایه‌گذار برای فعالیت در شهرک صنعتی بادام سامان اعلام آمادگی کردند
علیرضا جیلان به تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری شهرستان سامان تا پایان سال‌جاری اشاره و تاکید کرد: مجوزهای لازم برای فعالیت خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تسریع در روند مقاوم‌سازی صخره‌های مجاور پُل زمانخان سامان افزود: براساس توافق با مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری قرار شد تا یک زمین‌شناس روش‌های علمی تثبیت این صخره‌ها را ارائه دهد.

جیلان حفظ پُل تاریخی هوزه را از مهم‌ترین اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اعلام تصریح کرد: تبدیل این پُل به پیاده‌راه و تعیین مسیر جایگزین برای تردد خودروها ضروری است.

وی راه‌اندازی باغ‌های گردشگری در شهرستان سامان با هدف جذب گردشگر و تقویت اقتصاد گردشگری را ضروری دانست و اظهار داشت: در این راستا توافق‌هایی با مسئولان قضایی چهارمحال و بختیاری و مدیران جهادکشاورزی استان انجام شده است تا بتوان مجوزهای قانونی در این حوزه را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha