مصوبات مدیران چهارمحال و بختیاری برای رفع موانع تولید شهرستان سامان چیست؟

شهرکرد – ایرنا – کارگروه رفع موانع تولید شهرستان گردشگری سامان چهارمحال و بختیاری در یک روز تعطیل در این منطقه با حضور جمعی از مدیران اجرایی برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، در این روز تعطیل که مصادف با سالروز ارتحال امام راحل بود، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ در نشست کارگروه رفع موانع تولید شهرستان سامان به همراه تعدادی از مدیران اقتصادی استان حضور یافتند و مصوباتی برای توسعه و رونق این شهرستان به تصویب رسید.

مصوبات مدیران چهارمحال و بختیاری برای رفع موانع تولید شهرستان سامان چیست؟معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با دستور استاندار کارگروه رفع موانع تولید و رونق در بخش صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان‌های استان تشکیل و نتایج به دست آمده در کارگروه رفع موانع تولید هر شهرستان به صورت تخصصی بررسی می‌شود.

محمد کاظم منزوی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته و پیگیری برخی از امور مربوط به شهرستان‌ها افزود: با توجه به اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و رونق تولید واحدهای موجود جزو سیاست‌های اصلی استان در سال‌جاری است و تلاش می‌شود با تشکیل این کارگروه‌ها بسیاری از موانع موجود در شهرستان‌ها برطرف شود.

وی اظهار داشت: تلاش می‌شود در نشست کارگروه رفع موانع تولید شهرستان‌ها تک تک طرح‌های مربوط به صمت، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد بررسی و مشکلات و موانع موجود احصا و برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی و بند الف تبصره ۲ گفت: با توجه به ابلاغ برش شهرستانی این تسهیلات، انتظار می‌رود شهرستان‌ها هرچه سریع‌تر نسبت به معرفی متقاضیان دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

وی با اشاره به سهم ویژه کمیته امداد و بسیج در خصوص پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی تاکید کرد: در کنار پرداخت این تسهیلات به زنان سرپرست خانوار و شرکت‌های تعاونی برخورداری مهارت‌آموزان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از این تسهیلات از دیگر اولویت‌های این استان است.

منزوی با اشاره به برطرف شدن دغدغه‌ ایجاد مجتمع دام سنگین در شهرستان سامان اظهار داشت: پیش‌بینی‌های لازم برای ایجاد مجتمع دام سبک و همچنین برطرف کردن مشکل آب واحدهای گلخانه در این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات قانونی مجتمع‌ فناوران یک سامان گفت: شهرداری این شهر نسبت به ارائه مستندات واگذاری زمین‌هایی که پیش از این انجام شده و همچنین زمین‌هایی که وجود دارد و هنوز واگذار نشده به اداره کل راه و شهرسازی اقدام لازم انجام شده است.

وی مساحت زمین مجتمع فناوران۱ سامان را بیش از پنج هکتار اعلام کرد و افزود: تلاش می‌شود مجوزهای لازم از تهران گرفته و بعد قیمت‌گذاری انجام و در اختیار شهرداری قرار گیرد تا براساس قیمت کارشناسی به مردم واگذار شود.

منزوی تاکید کرد: افرادی که قرار است وارد مجتمع فناوران شوند باید دارای صلاحیت مالی و پروانه کسب فعال داشته باشند.

مصوبات مدیران چهارمحال و بختیاری برای رفع موانع تولید شهرستان سامان چیست؟

رفع مشکل مجتمع فناوران ۱؛ مهمترین اولویت راه و شهرسازی

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرداری از قبل زمین مجتمع فناوران موسوم به فناوران‌۱ را با عنوان دیگری از منابع طبیعی گرفته بود و متناسب با نیاز شهر و با توجه به اینکه مجتمع فناوران در شهر وجود نداشت مورد استفاده قرار گرفته بود.

خدایار باقری هارونی افزود: شهرداری با وجود اینکه چنین مجوزی نداشته اما در راستای حل مشکل شهر یک سری واگذاری‌هایی برای احداث مجتمع فناوران انجام داده که در ادامه کار با مشکلات قانونی از جمله سند و کاربری روبرو می‌شود.

وی با بیان اینکه اسناد و مدارک قانونی این زمین‌ها جمع‌آوری نشده بود، ادامه داد: در این ارتباط در نشست با فرماندار، اعضای شورای شهر و شهردار تلاش شد با ارائه مستندات واگذاری‌ها و سابقه زمین از سوی ادارات جهادکشاوری و منابع طبیعی و ارائه به سازمان ملی زمین و مسکن این مشکل برطرف شود.

وی یادآور شد: تلاش می‌شود ضمن حل مشکل موجود در خصوص راه‌اندازی مجتمع فناوران۱ سامان با توجه به نیاز شهر شرایط راه‌اندازی مجتمع فناوران ۲ نیز با استفاده از ساز و کارهای قانونی در این شهر فراهم شود.

برخورد با هرگونه زمین خواری در شهرک تخصصی بادام

باقری در خصوص تعیین تکلیف شهرک تخصصی بادام سامان گفت: راه‌اندازی نخستین شهرک تخصصی بادام در کارگروه زیربنایی مصوب و در کمیسیون مربوطه نیز تایید شده و کارهای اجرایی آن نیز در حال انجام است.

وی یادآور شد: نکته مهم این است که مصرف‌کننده واقعی باید وجود داشته باشد و از زمین برای ایجاد صنایع تبدیلی بادام استفاده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: به شدت با آن دسته از افرادی که می‌خواهند از این فرصت سوء استفاده کنند برخورد جدی می‌شود.

تکمیل روند احداث فرهنگ‌سرا؛ مهمترین اولویت طرح‌های عمرانی سامان

باقری با تاکید براینکه تکمیل روند احداث فرهنگ‌سرای سامان از مهمترین اولویت این شهرستان است، گفت: با توجه به اینکه تخصیص اعتبار تکمیل ساختمان‌های دولتی به اندازه‌ای نیست که پروژه به سرانجام برسد به همین دلیل طرح‌ها به صورت فاز به فاز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به احداث اسکلت فرهنگ‌سرای سامان افزود: مسوولان شهرستان باید براساس اولویت بندی انجام شده طرح‌های عمرانی را به سرانجام برسانند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: افتتاح کمربندی و پل روگذر سامان با وجود همه کمبودهای اعتباری در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌شود تا ۲ ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مصوبات مدیران چهارمحال و بختیاری برای رفع موانع تولید شهرستان سامان چیست؟

حل مشکل مالکیت اراضی کشاورزی سامان مهمترین دستور کار جهادکشاورزی

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شهرستان سامان از جمله شهرستان‌های کشاورزی این استان به شمار می‌رود، گفت: یکی از مسائل و مشکلات این شهرستان بحث مالکیت و اختلاف‌های زمین‌های ملی و مستثنیات است که در این ارتباط از ۴۰ پلاک زمین کشاورزی طی یک سال گذشته ۳۳ پلاک ثبتی و در کمیسیون رفع تداخلات تجمیع، تعیین تکلیف و برروی سامانه بارگذاری شده است و با توجه به رفع بخش زیادی از مشکلات حقوقی آماده انتقال سند است.

حسین برزگر در خصوص اجرای طرح‌های کشاورزی سامان افزود: امکان سنجی و صدور مجوز برای مجتمع دام سنگین سامان انجام شده و در حال بررسی و امکان سنجی شرایط برای صدور مجوز دام سبک هستیم.

نوسازی باغ‌های سامان ضرورتی که باید مورد توجه باشد

وی با اشاره به پیش‌بینی خطوط انرژی برای توسعه گلخانه‌ها شهرستان سامان اظهار داشت: بخش زیادی از باغ‌های این شهرستان به نوسازی و بخشی نیز به حذف و جایگزینی نیاز دارد.

برزگر ادامه داد: در بخش حذف و جایگزینی با هدف پیش رس کردن محصولات باغی، استفاده بهینه از منابع آب و ایجاد ارزش افزوده پیشنهاد ما به باغداران ایجاد باغات زیر پوشش گلخانه است.

وی بررسی تسهیلات خشکسالی، سیل، بند الف تبصره ۱۸، خط اعتباری مکانیزاسیون را از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی در سامان عنوان کرد.

برزگر یادآور شد: از ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال معادل ۸۷ درصد این اعتبارات تخصیص و طرح‌های عمرانی کشاورزی در حال اجرا است.

وی در خصوص شهرک بادام گفت: پس از اهلیت‌سنجی ۴۴ موافقت‌ اصولی و ۱۵ فقره جواز تاسیس از سوی جهاد کشاورزی صادر شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم و انجام تکالیف قانونی از سوی دولت گفت: انتظار می‌رود مردم و سرمایه گذاران از این فرصت استفاده و تلاش بیشتری برای به سرانجام رساندن این زیرساخت انجام دهند.

مصوبات مدیران چهارمحال و بختیاری برای رفع موانع تولید شهرستان سامان چیست؟

۶۲ میلیارد ریال سهم سامان از تسهیلات مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: از یک هزار و ۶۳۰ میلیاردر ریال تسهیلات مشاغل خانگی ابلاغ شده به این استان ۶۲ میلیارد ریال سهم شهرستان سامان است که باید دستگاه‌های اجرایی در این خصوص اقدام کنند.

محسن مولوی افزود گفت: تسهیلات مشاغل خانگی سال جاری را داشتیم که در مرحله اول برای کل استان ۱۶۳ میلیارد تومن تسهیلات مشاغل خانگی هم در بخش مستقل و پشتیبان اعلام شد

مولوی افزود: نرخ تسهیلات مشاغل خانگی امسال نیز چهار درصد با بازپرداخت هفت ساله است که از طریق ۱۰ بانک عامل پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی با طرح‌های پشتبانی است که زمینه ایجاد اشتغال برای دیگران را فراهم می‌کنند اظهار داشت: جدای از سهمیه شهرستان به افرادی که در بخش طرح‌های پشتیبان اقدام می‌کنند تا سقف ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در خصوص تعهد اشتغال سال ۱۴۰۳ افزود: اولویت تعهد اشتغال امسال با فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

وی سهم شهرستان سامان از تعهد اشتغال سالجاری را ۷۰۲ فرصت شغلی اعلام کرد که باید تا پایان سال اجرایی شود گفت: معتقد هستیم باید معضل اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی برطرف شود به همین دلیل شرکت‌های تعاونی که در بخش‌های مختلف اقتصادی فعال ، نیمه فعال و تعطیل هستند با تامین منابع مالی راه‌اندازی شوند.

به گزارش ایرنا، شهرستان سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است و از مهمترین مناطق گردشگری چهارمحال و بختیاری است که رودخانه زاینده‌رود از آن عبور می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha