۲۷ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۰۷
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85001909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار و گفت‌ وگوی وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن و نماینده سازمان ملل

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن در دیدار با هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن بر اهمیت نقش سازمان ملل در پایان دادن به تجاوزات و محاصره همه جانبه این کشور تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، «هشام شرف» عبدالله وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن امروز سه شنبه با هانس گراندبرگ فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در به یمن و تیم همراهش در صنعاء دیدار و گفت‌وگو کرد.
هشام شرف در این دیدار گفت که رهبری سیاسی صنعا به نمایندگی از شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی بدون هیچ تردیدی ثابت کرده است که در حرکت به سوی صلح عادلانه و شرافتمندانه برای ملت یمن، جدی است.
وی در ادامه گفت که نقش سازمان ملل و تلاش‌های خوب این نهاد بین‌المللی که مورد قدردانی رهبر انصارالله است، برای پایان دادن به تجاوزات و محاصره همه جانبه و حمایت از راه حل سیاسی مسالمت آمیز جهت دستیابی به یک راه حل سیاسی جامع و پایدار، حائز اهمیت است.
فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد به یمن نیز گفت که «سازمان ملل به ارائه انواع حمایت‌ها و کمک‌ها به مردم یمن ادامه می دهد تا آنها را قادر سازد به خواسته های خود برسند».
هانس گراندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در یمن روز دوشنبه به وقت محلی در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل با بیان اینکه امروز مذاکرات مثبت و سازنده‌ای با سران دولت نجات ملی یمن به ویژه مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی این کشور داشته است، گفت که طی هفته‌های گذشته نیز با ائتلاف سعودی-اماراتی و شرکای منطقه‌ای در ریاض و مسقط، مذاکرات اثربخشی داشته است.
فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن افزود: وضعیت کلی نظامی در یمن باثبات بوده و هیچ تشدید عمده ای در درگیری ها وجود نداشته است.
وی تصریح کرد: من از طرف‌ها می‌خواهم که فعالانه برای تمدید طولانی دوره آرامش نسبی که در هشت سال گذشته دیده‌ایم، تلاش کنند.
نماینده سازمان ملل در امور یمن در عین حال هشدار داد: با این حال، بدون توافقی که شامل یک دیدگاه مشترک برای مسیر آینده باشد، این شرایط عدم قطعیت و همراه با آن خطر افزایش تنش نظامی و بازگشت به درگیری تمام عیار افزایش خواهد یافت.
گراندبرگ ادامه داد: بنابراین از طرفین می‌خواهم که از فضای موجود و آرامش نسبی، حداکثر استفاده را ببرند. علاوه بر این، از آنها خواسته ام که به سرعت در جهت یک چشم انداز مشترک با گام های ملموس و عملی کار کنند.
عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.
هانس گراندبرگ نماینده سازمان ملل در امور یمن که دیروز دوشنبه وارد صنعاء شده بود، امروز (سه شنبه) این کشور را ترک کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha