راهداری جنوب کرمان به کمک ۳۳ خودروی گرفتار در برف شتافت

جیرفت- ایرنا- مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: ۳۳ دستگاه خودرو که به دلیل بارش شدید برف در گردنه های برفگیر جیرفت مجبور به توقف در حاشیه راه ها شده بودند، با کمک راهداران به راه خود ادامه دادند.

مجتبی محمودی شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نداشتن سوخت کافی، همراه نداشتن زنجیر چرخ، عیب فنی گرمایشی خودروها در کنار عوامل جوی سبب شده بود این تعداد خودرو در هنگام بارش برف در سرما گرفتار شوند.

وی با بیان اینکه بارش برف در مسیر جیرفت- ساردوئیه – سربیژن به سمت کرمان شدید است افزود: در درجه اول توصیه ما این است که مردم از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در صورتی که قصد سفر به کرمان دارند به جای این مسیر، از مسیر جیرفت- دهبکری به کرمان استفاده کنند.

محمودی اضافه کرد: رانندگان با توجه برودت هوا، شدت بارش برف و همچنین یخ زدگی سطح جاده حتما وسایل ایمنی از جمله زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و از سالم بودن برف پاک کن و بخاری خودرو اطمینان حاصل کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۸۰ نفر نیروی راهدار در قالب هشت اکیپ راهداری در جاده ها و مناطق برفگیر و سیل خیز جنوب کرمان مستقر بوده و مشغول به عملیات راهداری زمستانی هستند.

مجتبی محمودی از کسانی‌که قصد عبور از جاده های جنوب کرمان دارند خواست حتما قبل از آغاز سفر از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها آخرین وضعیت راه ها و شرایط بارش ها را بپرسند.

تعطیلی مدارس بخش های جبالبارز و ساردوئیه

احمد بلندنظر فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان جیرفت هم اعلام کرد: مدارس ابتدایی شهر جیرفت و مدارس تمامی مقاطع بخش های جبالبارز و ساردوئیه به علت تداوم بارش برف و باران فردا چهارشنبه تعطیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha