راه‌های اصلی خراسان جنوبی باز اما لغزنده است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: راه‌های اصلی استان باز است اما با توجه به بارش برف و لغزندگی جاده‌ها، مردم از تردد غیرضروری در راه‌ها به‌ویژه گردنه‌ها، مناطق صعب‌العبور و روستایی خودداری کنند.

محمدعلی آخوندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بارش برف از شب گذشته، تردد در راه‌های روستایی با مشکل مواجه خواهد بود و بعد از برف‌روبی راه‌ها و شریان‌های اصلی استان، برف‌روبی راه‌های روستایی نیز انجام می‌شود.

وی گفت: مردم از سفرهای غیرضروری در این شرایط جوی پرهیز کنند و در صورت الزام به رانندگی در محورهای بارانی و برفی حتما تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ و سوخت کافی به همراه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون خسارت ناشی از برف شب گذشته و امروز در استان گزارش نشده است گفت: تیم‌های راهداری در حال برف‌روبی راه‌های اصلی استان هستند و اکنون هیچ یک از راه‌های اصلی مسدود نیست.

وی اظهار داشت: طبق گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیش از ۱۹۶ تیم راهداری با ماشین‌های سنگین و نیز راهدارخانه‌ها در سراسر استان فعالیت دارند.

آخوندی گفت: بارش برف شب گذشته بیشتر در جنوب استان شامل نهبندان، سربیشه و بیرجند بوده و مسیرهای ورودی به فرودگاه بیرجند هم در حال برف‌روبی است لذا برای پرواز هواپیما مشکلی نخواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت همه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان افزود: ۳۲ تیم امدادی هلال احمر با فعالیت در ۲۵ پایگاه جاده‌ای، ۸۰ آمبولانس اورژانس در پایگاه امداد شهری و روستایی، ۱۹۲ تیم پلیس در جاده‌ها، ۱۲ خودروی شن‌پاش و نمک‌پاش و برف‌روب شهرداری بیرجند در حال فعالیت هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: قطع برق که شب گذشته به دلیل اتصالی سیم‌های برق با شاخه‌ درختان در برخی نقاط شهر بیرجند روی داد نیز در حال رفع شدن است.

وی ادامه داد: با توجه به ریزش برف که بعد از مدت‌ها موجب شادی مردم و کشاورزان استان شده پیشنهاد می‌شود دستگاه‌های ذیربط برنامه‌هایی همچون مسابقه ساخت آدم برفی را در دستور کار قرار دهند تا این شادابی به تصویر کشیده شود.

آخوندی همچنین به شهروندان توصیه کرد که برای جلوگیری از یخ‌زدگی برف جلوی منازل نسبت به بروف‌روبی و باز کردن آن برای تردد آسانتر اقدام کنند تا حادثه‌ای به‌ویژه برای کودکان و سالمندان رخ ندهد.

سامانه بارشی جدید از روز گذشته به‌صورت بارش برف و باران در خراسان جنوبی فعال شد که بنابر پیش‌بینی هواشناسی بارش‌ها تا فردا (پنجشنبه) ادامه دارد و این در حالی است که خراسان جنوبی از هفته گذشته درگیر سرمای شدید و یخبندان است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره فعالیت این سامانه بارشی و کاهش محسوس دمای هوا در این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha