۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85003444
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

٨٨ زندانی استان سمنان آزاد شدند

۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۰۳
کد خبر: 85003444
٨٨ زندانی استان سمنان آزاد شدند

سمنان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: ٨٨ زندانی استان با استفاده از ارفاق‌های قانونی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) آزاد شدند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدجعفر عبداللهی روز پنجشنبه در آیین آزادسازی زندانیان استان سمنان در سالن اجتماعات شهید بهشتی دادگستری کل استان سمنان افزود: با فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با پالایش پرونده های مددجویان محبوس در زندان های استان، تعداد ۸۸ نفر از زندانیان دارای شرایط قانونی که با اعمال نگاه رأفت اسلامی، امکان بازگشت شرافتمندانه آنها به جامعه وجود داشت، از بند زندان رهایی یافتند.

وی به دستور پیشین رییس قوه قضائیه به مناسبت سالگرد شهادت سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره و عنوان کرد : به همت مسئولان قضایی سراسر استان و نیز سازمان زندانهای استان به تعداد ۵۵۲ نفر مرخصی اعطاء شد و ۷۰ نفر با استفاده از ارفاق‌های قانونی آزاد شدند.

عبداللهی ابراز داشت: دستگاه قضایی استان سمنان به‌دنبال خدشه دارکردن امنیت جامعه نیست ، بلکه با قاطعیت با بزهکاران برخورد کرده و با هر هزینه ای زندان ها را خلوت نمی‌کند، در واقع مسئولان قضایی استان با حضور در زندان ها پس از اطمینان خاطر از توبه شخص مجرم و با درنظر گرفتن شرایط قانونی، امکان بازگشت شرافتمندانه زندانیان را به جامعه فراهم می کند.

وی تاکید کرد: افراد آزادشده تحت نظارت هستند و با ارتکاب مجدد اَعمال خلاف قانون، مجازات های سنگین تری در انتظار آنان خواهد بود و دیگر شرایط بهره مندی از ارفاق‌های قانونی را از خویش سلب می کنند.

رییس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه اندیشه همه مکاتب کیفری در اعمال مجازات اثر تربیتی و اصلاحی است، گفت: در نظام کیفری اسلام آثار اعمال کیفر فقط دنیوی و مادی نیست بلکه علاوه بر آن اثر معنوی تطهیر مجرم از آثار سوء ارتکاب جرم است.

رییس شورای قضایی استان سمنان ادامه داد:در مکتب های جزایی دنیا تنها راه اصلاح اجرای مجازات است، اما مکتب کیفری اسلام ، در کنار نهاد اجرای مجازات ٢ نهاد مکمل دیگر شامل عفو و توبه را در نظر گرفته که در صورت اصلاح مجرم به حاکم جامعه اسلامی اجازه داده است مجازات را ساقط و از مجازات محکوم علیه صرف نظر کند و به‌دنبال اصلاح مجرم است و در دوران اخیر نظام بشریت به این موضوع پی برده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha