یخچالی: نبود حامد کارمان را سخت می‌کند/ باید تغییراتی در سیستم تیم ملی بسکتبال ایجاد شود

تهران- ایرنا- ملی‌پوش بسکتبال کشورمان گفت: با مصدومیت حامد حدادی و نبود او در ترکیب تیم ملی کار سختی در دو بازی آینده داریم و باید تغییراتی در سیستم بازی خود داشته باشیم.

بهنام یخچالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و در واکنش به دو بازی مهم پیش روی تیم ملی بسکتبال ایران برابر ژاپن و چین در پنجره جام‌جهانی خاطر نشان کرد: تیم ملی بسکتبال کشورمان باید در دو دیدار خارج از خانه به میدان برود که با توجه به مصدومیت حامد حدادی و نبود او بدون شک کار سختی خواهیم داشت اما باید با تفکر برد و پیروزی به زمین رفته و اهدافی را که می‌خواهیم دنبال کنیم.

وی ادامه داد: حدادی یک وزنه برای تیم ملی بسکتبال است، نبود او مشکلاتی را ایجاد خواهند کرد اما سایر بازیکنان با همدلی و انسجام تیمی باید این مساله را مدیریت کنند. با توجه به شرایط موجود باید تغییراتی در سیستم بازی تیم ملی ایجاد شود که این مساله از سوی کادر فنی لحاظ خواهد شد و باید دید چه برنامه‌هایی برای دو بازی آینده دارند.

ملی‌پوش شهرداری گرگان در خصوص شرایط لیگ، حضور در سوپرلیگ غرب آسیا و بازی‌های تیم ملی در پنجره جام‌جهانی تاکید کرد: شرایط سخت است و فشار زیادی روی بازیکنان است. امیدوارم در مدت زمانی که پیش رو داریم هیچ بازیکنی مصدوم نشود و بتوانیم از همه ظرفیت‌های خودمان به خوبی بهره ببریم. برای حامد حدادی و همه بازیکنان آرزوی سلامتی دارم و باید با مدیریت شرایط در دیدارهای پیش رو موفق باشیم.

یخچالی یادآور شد: تا قبل از آغاز اردوی تیم ملی بسکتبال ۳ دیدار دیگر را پیش رو داریم، شهرداری گرگان در دو جبهه در حال مبارزه است و باید لیگ برتر ایران و سوپر لیگ غرب آسیا را هم دنبال کنیم. در بازی برابر الریاضی لبنان یک بازی انتقامی را برگزار کردیم و جبران شکست در بیروت را گرفتیم. البته هواداران شهرداری که در سرمای شدید از گرگان به تهران آمده بودند در این پیروزی سهیم هستند و ما همیشه قدردان آنها باشیم.

او در خصوص اینکه اگر یکی از دو دیدار پیش روی تیم ملی بسکتبال با برد همراه باشد صعودمان به جام‌جهانی قطعی خواهد بود، گفت: ما می‌توانیم هر دو بازی را برد به پایان ببریم و باید هدف و تمرکزمان روی این مساله باشد.

گفتنی است اردوی آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال کشورمان از ۲۱بهمن ماه در تهران آغاز می‌شود. شاگردان سعید ارمغانی در پنجره آخر جام‌جهانی بسکتبال پنج‌شنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ باید به مصاف ژاپن بروند و ۳ روز بعد مقابل چین صف‌آرایی کنند. تیم ملی ایران در صورتی که از این دو دیدار، یک پیروزی به دست آورند صعودشان به جام‌جهانی ۲۰۲۳ را قطعی خواهد کرد.

رقابت‌های جام‌جهانی بسکتبال از سوم شهریورماه ۱۴۰۲ به میزبانی مشترک سه کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha