فراخوان سومین جشنواره مطبوعات استان مرکزی منتشر شد

اراک - ایرنا - سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: فراخوان سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری این استان منتشر شد.

حجت‌الاسلام «غلامرضا پاپی الواری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان مرکزی با شعار "رسانه، جهاد تبیین و اثرگذار" در زمستان امسال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد رقابت سالم برای تعالی‌بخشی حرفه‌ای رسانه‌ای، افزایش اعتبار و تاثیر رسانه‌ها در معادلات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه، سوق دادن اهالی رسانه به سمت مطالبه‌گری وقدرت بخشی رسانه‌ها، گرایش رسانه‌ها به تولید محتوی و اثربخشی به آثار، ارزیابی مهارت‌ها و شناسایی برترین‌های رسانه‌ای استان، ارتقای سواد رسانه‌ای، معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های رسانه‌ای و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از اهداف این جشنواره است.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: این جشنواره در بخش‌های مقاله و یادداشت، خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، عکس، طنز و طراحی و صفحه آرایی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام پاپی الواری شعار سال، امیدآفرینی، جهاد تبیین، گام دوم انقلاب و دستاوردهای ۴۳ ساله نظام اسلامی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، توسعه ارزش‌های دینی، نماز، ایثار و شهادت، دفاع مقدس و سبک زندگی ایرانی و اسلامی و بهداشت عمومی را از مهمترین موضوعات سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان مرکزی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، حمایت از خانواده، خانواده بانشاط، توسعه ورزش همگانی، جوانی جمعیت وتشویق به فرزندآوری، اخلاق و سواد رسانه‌ای و بیان آسیب‌های فضای مجازی، محیط زیست، مهاجرت بی‌رویه و بحران آب، مدیریت شهری و توسعه فرهنگ شهروندی را از دیگر موضوعات این جشنواره عنوان کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: آثاری که از اول فروردین ماه سال ۱۴۰۰ تا پایان اسفندماه سال جاری در رسانه‌های خبری مجوزدار(نشریات استانی، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و سرپرستی نشریات سراسری) منتشر شده باشند، در این جشنواره شرکت داده می‌شوند.

حجت‌الاسلام پاپی الواری با بیان اینکه هر متقاضی می‌تواند در سه بخش جشنواره شرکت کند و در هر بخش باید ۲ اثر را بارگذاری نماید، ادامه داد: متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند تا پایان اسفندماه امسال به نشانی http://markazi.pressfestival.ir مراجعه و آثار خود را بارگذاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha