۳۰ دی ۱۴۰۱، ۱:۴۷
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85003978
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در اردوگاه آوارگان در کنگو

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد نیروهای حافظ صلح این سازمان در پی حمله به اردوگاه آوارگان در کنگو برای جلوگیری از خشونت بیشتر در این اردوگاه مستقر شده اند.

فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی افزود: شبه نظامیان مسلح گروه موسوم به کودیکو بار دیگر در کنگو دست به حمله زده اند.

به گفته وی، حمله جدید در اردوگاه آوارگان دشت ساوو، در ۹ کیلومتری شرق جوگو، در استان ایتوری کشور کنگو رخ داد و گزارش ها حاکی از آن است که هفت نفر کشته شدند و بسیاری دیگر متواری شدند.

معاون سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: نیروهای حافظ صلح سازمان ملل بلافاصله برای تامین امنیت اردوگاه و جلوگیری از خشونت بیشتر مستقر شدند.

این حادثه تقریبا یک سال پس از آخرین حمله خشونت‌آمیز در این منطقه در فوریه ۲۰۲۲ و کشته شدن حدود ۶۰ نفرانجام می شود.

این حمله همچنین پس از کشف گورهای دسته جمعی حاوی اجساد ۴۹ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان در روستاهای نیامبا و امبوگی پس از حملات هفته گذشته صورت گرفت.

به گفته سازمان ملل، این حوادث آخرین مورد از یک رشته حملات خشونت آمیز علیه غیرنظامیان در چند هفته گذشته است که به شدت بر غیرنظامیان و عملیات بشردوستانه در مناطق جوگو و ماهاگی تأثیر گذاشته است.

معاون سخنگوی سازمان ملل اضافه کرد که این شرایط وضعیت وخیم بشردوستانه در استان ایتوری که در حال حاضر میزبان ۱.۵ میلیون آواره است را بدتر می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha