هشت هزار و ۳۰۰ دانش آموز در کارگاه‌های آموزشی هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» شرکت کردند

خمین - ایرنا - معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: هشت هزار و ۳۰۰ دانش آموز در کارگاه‌های آموزشی هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» در بیت تاریخی امام راحل شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « امین عارف نیا» روز جمعه در آیین اختتامیه هفته فرهنگی « بر آستان آفتاب » در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام خمینی(ره) خمین، افزود: شرکت جوانان در برنامه‌های تعاملی، نمایش فیلم‌های روز سینما و اجرای نمایش‌های صحنه‌ای زمینه ترغیب مردم برای حضور در خانه پدری امام خمینی(ره) را فراهم کرد.

وی ادامه داد: گشایش نگارستان روح الله و نمایش آثار منتخب هنرمندان ، استناد تاریخی و موزه‌ای برای علاقمندان به تاریخ، از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی برآستان آفتاب بود.

عارف نیا گفت: گردهمایی مفاخر خمین، نشست ادیبان و شاعران و تجلیل از مادران شهدا در ۱۳ نشست علمی، تبیینی و ترویجی فرصتی برای بازخوانی معارف امام و انقلاب اسلامی شد.

وی بیان کرد: حضور دهه هشتادی و نودی‌ها در این رویداد و آشنایی با سیما و نقش امام راحل در تحولات جهان معاصر از طریق آثار سینمایی، فرهنگی و بازی و سرگرمی کودکانه در دالان‌ها و حیاط خانه پدربزرگ مهربان، دستاوردی ارزشمند برای برگزارکنندگان رویداد بود.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: همایش مسئولیت‌های اجتماعی، نقش و جایگاه زن در اندیشه امام خمینی(ره)، عدالت تربیتی و ارائه خدمات اجتماعی و درمانی رایگان به هزاران نفر از مردم شهر و روستاهای خمین جلوه‌ای از توصیه امام(ره) به میراث دارانشان برای اهتمام به امور محرومان و مستضعفان بود.

عارف نیا اظهار داشت: آنچه در هفته فرهنگی بر آستان آفتاب رخ داد حاصل مشارکت مردم بزرگوار خمین و تلاش و کوشش مخلصانه جمعی از دلدادگان حضرت زهرا (س) و امام خمینی(ره) بود.

وی با اشاره به تفاهمنامه با استاندار مرکزی، فرماندار خمین و دستگاه‌های اجرایی این استان، گفت: مقرر شد هفته فرهنگی برآستان آفتاب به عنوان یک رویداد ملی هرسال همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س) و امام خمینی(ره) برگزار شود.

عارف نیا اظهار داشت: مجتمع فرهنگی و هنری یادگار امام به عنوان یک مرکز فرهنگی فعال ، کانون برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری و کانون برگزاری اردوهای دانش آموزی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با معمار کبیر انقلاب اسلامی دایر خواهد بود.

وی ادامه داد: نگارستان روح الله به عنوان یک مرکز پویا در زمینه آفرینش‌های هنری و نمایشگاه عرضه آثار تجسمی در تعامل با هنرمندان نقاش ،خوشنویس، نگارگر ، عکاس و گرافیست برپا خواهد بود.

عارف نیا گفت: نمایش فیلم‌های سینمایی در مرکز همایش‌های قدس ایران در نوبت‌های مشخص برای علاقمندان ادامه پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: تجربه موفق ارائه خمات پزشکی تخصصی و فوق تخصصی در پنجشبه هر هفته استمرار خوهد داشت.

هفته فرهنگی خمین بیست و سوم دی‌ماه آغاز و امروز به کار خود پایان داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha