دفترچه سوالات کنکور گروه‌های ریاضی-فنی و انسانی منتشر شد

تهران - ایرنا - سازمان سنجش آموزش کشور دفترچه سوالات دو گروه آزمایشی علوم‌انسانی و ریاضی‌-فنی را منتشر کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، دفترچه شماره ۱سؤالات گروه آزمایشی ریاضی‌فنی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ شامل ۴۰ سؤال ریاضی بود و داوطلبان باید در مدت‌زمان ۷۰ دقیقه به سؤالات طرح شده، پاسخ می‌دادند و دفترچه شماره ۲ گروه آزمایشی ریاضی‌-فنی نیز شامل ۳۵ سوال فیزیک و ۳۰ سوال شیمی بود و داوطلبان می‌بایست در مدت ۷۵ دقیقه به پرسش‌ها پاسخ می‌دادند.

دفترچه شماره ۱ گروه آزمایشی علوم‌انسانی نیز شامل ۸۰ سوال بود که به تفکیک، ۲۰ سوال ریاضی، ۳۰ سوال زبان و ادبیات فارسی، ۱۵ سوال علوم‌اجتماعی و ۱۵ سوال روان‌شناسی برای داوطلبان طراحی شده بود. داوطلبان ۸۵ دقیقه فرصت داشتند که به پرسش‌های طراحی شده در دفترچه شماره 1 پاسخ دهند.

دفترچه شماره ۲ گروه آزمایشی علوم‌انسانی شامل ۸۰ سوال بود که دروس «عربی» ، «تاریخ»، «جغرافیا»، «فلسفه و منطق» و «اقتصاد» به ترتیب ۲۰، ۱۳، ۱۲، ۲۰ و ۱۵ سوال داشتند و داوطلبان ۷۵ دقیقه فرصت داشتند تا به این سوالات پاسخ دهند. دفترچه شماره ۲ آزمون گروه آزمایشی علوم‌انسانی ویژه داوطلبانی بود که دیپلم تحصیلی آنها علوم و معارف اسلامی است و شامل ۲۰ سوال عربی، ۱۳ سوال تاریخ، ۱۲ سوال جغرافیا، ۲۰ سوال فلسفه و منطق و ۱۵ سوال اقتصادی بود و مدت زمان درنظر گرفته برای پاسخ به این سوالات هم ۷۵ دقیقه بود.

به گزارش ایرنا، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با تغییرات بسیاری نسبت به سال‌های گذشته از روز گذشته پنجشنبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ شروع شده و امروز جمعه ۳۰ دی ماه ادامه دارد. داوطلبان از این دوره به بعد سوالات کمتر و زمان بیشتری برای پاسخگویی دارند و به دلیل برگزار شدن یک نوبت دیگر آزمون در تیر سال آینده با اضطراب کمتری سر جلسه کنکور می‌ روند.

نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ صبح پنجشنبه با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی آغاز شد و عصر همان روز داوطلبان گروه زبان های خارجی با یکدیگر به رقابت کردند. داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی‌ و علوم انسانی در دومین روز از نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه،۳۰ دی) در گسترده‌ترین رقابت علمی کشور شرکت کردند.

کنکور یا آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها که روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته (۲۹ و ۳۰ دی) برگزار شد، شصتمین دوره آن است که ۹۷۷ هزار و ۴۶۰ داوطلب در آن رقابت دارند. روش کنکور از سال‌ها قبل با اعتراض و انتقاد گروه‌های مختلف از دانش‌آموزان و اولیا تا کارشناسان آموزشی و وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراه بود. همین انتقادها باعث شد نهادهای تصمیم‌گیر مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی این موضوع را بررسی کنند و کنکور امسال با تغییراتی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha