دونوبته شدن کنکور برای داوطلبان بهتر است

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به دونوبته شدن کنکور گفت: از سال جاری، آزمون ورود به دانشگاه‌ها ۲ مرتبه در سال برگزار می‌شود و برگزاری کنکور به این نحو برای تمام داوطلبان بهتر است و سبب انتخاب بهتر می‌شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدمهدی طهرانچی امروز جمعه در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ در دانشگاه آزاد تهران مرکز در جمع خبرنگاران گفت: آزمون ورود به دانشگاه‌ها یک کار ملی به حساب می‌آید و به همین منظور دانشگاه آزاد، تمام ظرفیت‌های خود را در اختیار سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌دهد.

طهرانچی در ارتباط با تعداد واحدهای دانشگاه آزاد که محل برگزاری کنکور است، افزود: دانشگاه آزاد همواره به هنگام برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در خدمت سازمان سنجش آموزش کشور است؛ در حال حاضر اطلاع دقیقی از تعداد واحدهای برگزاری آزمون سراسری در دست نیست اما ۴۰۰ واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد همواره در زمان برگزاری آزمون سراسری در خدمت سازمان سنجش هستند.

دونوبته شدن کنکور برای داوطلبان بهتر است

به گزارش ایرنا، داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی‌ و علوم انسانی در دومین روز از نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه،۳۰ دی) در گسترده‌ترین رقابت علمی کشور شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با تغییرات بسیاری نسبت به سال‌های گذشته از روز گذشته پنجشنبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ شروع شده و امروز جمعه ۳۰ دی ماه ادامه دارد. داوطلبان از این دوره به بعد سوالات کمتر و زمان بیشتری برای پاسخگویی دارند و به دلیل برگزار شدن یک نوبت دیگر آزمون در تیر سال آینده با اضطراب کمتری سر جلسه کنکور می‌ روند.

نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ صبح پنجشنبه با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی آغاز شد و عصر همان روز داوطلبان گروه زبان های خارجی با یکدیگر به رقابت کردند. داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی‌ و علوم انسانی در دومین روز از نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه،۳۰ دی) در گسترده‌ترین رقابت علمی کشور شرکت کردند.

کنکور یا آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها که روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته (۲۹ و ۳۰ دی) برگزار می‌شود، شصتمین دوره آن است که ۹۷۷ هزار و ۴۶۰ داوطلب در آن رقابت دارند. روش کنکور از سال‌ها قبل با اعتراض و انتقاد گروه‌های مختلف از دانش‌آموزان و اولیا تا کارشناسان آموزشی و وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراه بود. همین انتقادها باعث شد نهادهای تصمیم‌گیر مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی این موضوع را بررسی کنند و کنکور امسال با تغییراتی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha