۱ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۲۹
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85004586
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:بزرگداشت حضرت علی ابن امام محمد باقر (ع) درس ولایت مداری به دنیاست

کاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: برپایی سه مراسم بزرگداشت برای حضرت سلطان علی ابن امام محمد باقر (ع) توسط مردم کاشان درس ولایت مداری به دنیا است.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شامگاه جمعه در مراسم سوگواری حضرت علی بن محمدالباقر(ع) در حسینیه سید الشهدا کاشان افزود:مردم کاشان بصیرت داشتند و امام باقر (ع) با تمام احترام به مردم کاشان، فرزند خود را فرستاد، و این نشان دهنده این مطلب مهم است که قرار است این منطقه مرکزیت تشیّع در ایران باشد.

وی اظهار کرد:امام باقر (ع) زمینه سازی می کند تا ریشه های تشیّع در ایران ایجاد شود و فرزند ایشان هزار روز امامت جمعه در مسجد جامع کاشان برگزار کرد و دستگاه ظلم بنی امیه در برابر اقدامات فرهنگی نماینده امام،ایشان را به شهادت رساند.

امام جمعه کاشان گفت: اگر از ما سوال کنند موقعی که مردم کاشان خدمت امام باقر (ع) در مدینه رسیدند، و تقاضای مبلّغ دینی نمودند ایا می دانست سه سال بعد فرزندش به شهادت می رسد یا نه؟ یقیناً می دانست، و این نشان دهنده این است که هم مردم کاشان مهم بودند و هم کار ایشان طی مدت سه سال اهمیت داشته است.

حجت الاسلام حسینی افزود: چیزی از آینده برای خداوند مخفی نیست ،امام باقر (ع) مظهر اسم علیم خداوند است و ما هر عملی که انجام می دهیم در محضر امام زمان(ع) هستیم اگر مطلبی در ذهن ما هم باشد امام زمان(ع) به او علم دارد.

وی افزود:اگر امام باقر(ع) مظهر اسم علیم خداوند است پس می دانست فرزندش در ایران، در منطقه اردهال شهید می شوند اما علیرغم علم به شهادت، ولی اهمیت این سفر باعث می شود فرزند خود را به ایران بفرستد.

امام جمعه کاشان بیان کرد:یاری کردن سلطان علی یعنی یاری امام زمان (ع) و یاری امام زمان(ع) یعنی یاری نائب عام امام زمان(ع) یعنی مقام معظم رهبری و همه باید به این موضوع توحه کنیم.

حجت الاسلام حسینی افزود:آیت الله مصباح یزدی فرمودند که بعد از انتخاب آیت الله خامنه ای به مقام رهبری با ایشلان دیداری داشتم و آیت الله بهجت نامه ای چهار صفحه ای به من دادند که به رهبری بدهم، من با اجازه کپی هم گرفتم، وقتی خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و نامه را دادم، در خط اول نوشته بود، انتصاب شما را به مقام ولایت تبریک می گویم که رهبر معظم انقلاب فرمودند که با تبریک آقای بهجت، دلم آرام شد چون مبانی تبریک اقای بهجت با دیگران تفاوت دارد.

حضرت سلطان علی ابن امام محمد باقر (ع) برادر حضرت امام صادق (ع) در سال ۱۱۳ هجری قمری به دعوت اهالی «فین» کاشان از طرف پدر بزرگوارش برای ترویج دین اسلام به ایران ماموریت یافت که پس از سه سال تلاش و مجاهدت، سرانجام در جنگی نابرابر به همراه جمعی از یارانش در ۲۷ جمادی الثانی سال ۱۱۶ هجری قمری مصادف با مهرماه حدود ۵۵ سال پس از واقعه کربلا در خطه «اردهال» کاشان شهید شدند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha