تکلیف‌مداری در صحنه علمی از ویژگی‌های بارز علامه مصباح یزدی است

همدان- ایرنا- عضو هیات امنا و هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) گفت: تکلیف مداری در صحنه های علمی و مبارزاتی از ویژگی های بارز علامه محمد تقی مصباح یزدی است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مجتبی مصباح» روز شنبه در همایش بزرگداشت استاد فکر آیت الله محمد تقی مصباح یزدی و آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر اظهار داشت: ویژگی های بزرگان به ویژه خصوصیات متناسب با شرایط کنونی جامعه را باید برای زندگی خودمان استفاده کنیم.

وی افزود: علامه مصباح یزدی دارای ویژگی های برجسته ای است و در راستای انجام تکالیف از ملامت ها نمی ترسید.

فرزند آیت الله مصباح ادامه داد: وی در جوانی به درجه اجتهاد رسید و پس از آن نیز سراغ تاسیس مراکزی بود که طلاب بتوانند در این مراکز پاسخگوی نیازهای جوانان باشند.

مصباح یزدی بیان کرد: تاسیس موسسه ای برای اسلامی سازی علوم انسانی با تشویق امام راحل همراه بود و علامه مصباح در راستای انجام کارهای علمی و مبارزاتی در دوره ای شهر به شهر برای تبیین اسلام می رفتند.

وی تاکید کرد: امام راحل برای اسلامی کردن دانشگاه فرمودند که باید سراغ حوزه علمیه رفت و از آیت الله مصباح خواستند طرحی ارائه بدهند که وی طرح "دفتر همکاری حوزه و دانشگاه" را ارائه داد.

عضو هیات امنا و هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) گفت: جدیت و پیگیری علامه مصباح در انجام تکالیفی که به او محول شده بود ستودنی است در حالیکه دوستان وی او را به علت سفر شهر به شهر مثل یک طلبه ساده، ملامت کردند.

مصباح یزدی غیرت دینی را از دیگر ویژگی های ایشان دانست و بیان کرد: کسانی که ارزش وطن و ناموس را می دانند غیرت نشان می دهند؛ دین اسلام برای ما باارزش است چرا که خون امامان ما پای آن ریخته شده و کسی که این باور را داشته باشد برای حفظ دین، ارزش ها و آرمان های دینی غیرت نشان می دهد.

وی یادآوری کرد: تهاجم، شبیه خون و ناتوی فرهنگی را ۲۰ سال رهبری فرزانه انقلاب مطرح کردند اما کسانی واکنش نشان دادند که صاحب بصیرت بودند و عمق نفود دشمن را درک کرده و صحنه درگیری دشمن را دیده و به موقع عمل کردند.

فرزند آیت الله مصباح گفت: تبیین مبانی و اندیشه های اسلام و انقلاب از ویژگی های علامه مصباح بود و منظومه فکری اسلام و انقلاب را به صورت روان، آسان، منطقی و منظم ارائه کرد.

وی ادامه داد: هم اینک ۱۰۰ هزار دانش آموخته "طرح ولایت" در رشته های مختلف داریم، جوان های با اعتقادی که از دین خود دفاع کرده که این روحیه غیرتمند خردورزانه نیاز امروز جامعه است.

وی افزود: هجمه فرهنگی را که امروز شاهدیم ناشی از ضعف ها و هجمه های سنگین فرهنگی است هر چند کارهای فرهنگی خوبی صورت گرفته اما متناسب با هجمه دشمن نبوده است.

آیت الله مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم به دلیل بیماری گوارشی عصر روز جمعه ۱۲ دی ماه ۹۹ در سن ۸۶ سالگی دارفانی را وداع گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha