۱ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۴۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85005559
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید استاندار کردستان بر تقویت مناسبات اقتصادی با عراق

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان بر جدیت و تلاش برای تقویت مناسبات اقتصادی و دیپلماسی مرزی با اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر شنبه در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق اظهار کرد: تقویت روابط اقتصادی و فعالسازی دیپلماسی مرزی از مهمترین تاکیدات رئیس جمهور به استانداران استان‌های مرزی است و ما این مهم را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به گستردگی روابط میان مردمان دو سوی مرز، امکان توسعه روابط در همه زمینه‌ها وجود دارد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

استاندار کردستان بر لزوم معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کردستان به اقلیم کردستان عراق تاکید و اضافه کرد: در ادوار گذشته تعداد قابل توجهی تفاهم نامه منعقد شده که اجرایی نشده‌ است و بیشتر جنبه تشریفاتی داشته‌اند.

زارعی کوشا ادامه داد: تسهیل سرمایه گذاری، جذب دانشجو از اقلیم کردستان عراق و توریسم درمانی از ظرفیت‌هایی است که با در نظر گرفتن مناسبات قومی می‌تواند بسترساز گسترش روابط در همه زمینه‌ها باشد.

نصرالله رشنودی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق هم گفت: با توجه به اشتراکات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زبان مشترک بین کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق باید همکاری‌ها در همه بخش‌ها به ویژه تبادل مهارت افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha