بانکهای خراسان رضوی فقط نیمی از تسهیلات حمایتی را پرداخت کرده‌اند

مشهد-ایرنا- مدیر کل دفتر امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بانکهای استان حدود نیمی از تسهیلات تکلیفی خود از محل تبصره ۱۶ (تسهیلات حمایتی خوداشتغالی) را پرداخت کرده اند.

محمدرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ابلاغیه تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۶ مربوط به ۲۹ خرداد ماه و به بانکها تاکید شده است که هر چه سریعتر تا پایان بهمن امسال نسبت به جذب کامل سهمیه ابلاغی خود اقدام کنند و عملکرد را به ۱۰۰ درصد برسانند.

وی تصریح کرد: از صدور ابلاغیه مربوط به جز یک بند "ب" تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به بانکها هشت ماه می گذرد که مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در زمره پرداخت تسهیلات تکلیفی برای خود اشتغالی به شمار می‌روند.

عباس زاده اظهار داشت: سهمیه بانکها از محل این بند قانونی در سال جاری ۲ هزار و ۷۸۱ میلیارد تومان بوده که تا پایان دیماه امسال هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است که سهم کمیته امداد از این میزان پرداختی هزار میلیارد تومان و سهم بهزیستی ۴۰۰ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: از محل پرداخت این تسهیلات فرصت شغلی برای پنج هزار و ۳۲ نفر از مددجویان بهزیستی و فرصت شغلی برای ۱۳ هزار و ۲۹۰ نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی فراهم شده است.

مدیر کل دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی در خصوص تسهیلات مربوط به بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه (طرحهای تولیدی و اشتغالزا) امسال گفت: محل تامین این تسهیلات از محل سازمان هدفمندی یارانه ها است، لذا منابع آن با تاخیر تامین می شود و تاکنون ابلاغ این تسهیلات به بانکهای استان انجام نگرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha