۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۵۳
کد خبر: 85006232
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

دهه فجر فرصتی برای جهاد تبیین است

۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۵۳
کد خبر: 85006232
دهه فجر فرصتی برای جهاد تبیین است

خمین - ایرنا - فرماندارخمین گفت: دهه فجر فرصتی مناسب برای جهاد تبیین و بیان، بازنگری و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی مبانی و راه انقلاب برای جامعه به ویژه نسل جوان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حمید کمانکش» عصر یکشنبه در نشست هماهنگی گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خمین، افزود: دهه فجر یادآور تبیین اندیشه پاک حضرت امام(ره) و شهدای والامقام است و برنامه‌های این ایام باید مردم محور باشد و خدمات و دستاوردهای نظام را به بدنه جامعه منعکس شود.

فرماندار خمین گفت: هر ساله طلیعه برنامه‌های دهه فجر در استان مرکزی از بیت تاریخی حضرت امام در خمین کلید می خورد و همه مسئولان اجرایی تلاش کنند برنامه های امسال دهه فجر با شکوهتر، هدفمند تر و با شور و نشاط بیشتری همراه با نوآوری در این شهرستان برگزار شود.

فرماندار خمین گفت: اقدام اتحادیه اروپا مبنی بر قراردادن سپاه در لیست تروریست‌ها در آستانه سالگرد پیروزی انقلابی پیام‌هایی دارد.

کمانکش ادامه داد: نظام اسلامی پس از جنگ نظامی وارد هجمه فرهنگی و جنگ اقتصادی شد و هم اکنون از تحریم‌های نهادهای نظام اسلامی استفاده می‌کند که نشان دهنده ذلت و ضعف دشمن است.

فرماندار خمین اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی با صدور بیانه این اقدام را محکوم کنند تا پیام مردم ایران به گوش دشمن برسد.

کمانکش گفت: در چندسال اخیر گرفتار تحریف دشمن هستیم و در طراحی اغتشاشات نیز 50 کشور وارد یک جنگ تمام عیار شدند و از تحریف واقعیت‌ها برای رسیدن به هدف خود استفاده کردند.

وی با اشاره به پرهیز از اجرای برنامه‌های کلیشه‌ای در دهه فجر، تاکید کرد: تبیین اهداف انقلاب و میزان تحقق آن و شناخت موانع در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی در دهه فجر قرار گیرد.

کمانکش، بر تشکیل کمیته‌های اجرای دهه فجر تاکید کرد و افزود: با برنامه‌های مسنجم آیین‌های پیروزی انقلاب با شکوهتر از هرساله با حضور همه اقشار به ویژه نوجوانان و جوانان برگزار شود.

فرماندار خمین با تقدیر از برگزارکنندگان هفته فرهنگی خمین ، اظهار داشت: برنامه‌های دهه فجر در ادامه هفته فرهنگی« برآستان آفتاب» و با محوریت بیت تاریخی امام راحل برگزار شود.

امام جمعه خمین نیز با تقدیر از برگزاری هفته فرهنگی « برآستان آفتاب» در این شهرستان ادامه داد: پیام همدلی مشارکت مسئولان در انجام امور باید به مرم منتقل شود.

حجت الاسلام سید« قاسم میرصادقی» افزود: مردمی شدن برنامه‌ها در سال‌های اخیر کمرنگ شده و اقشار مختلف مردم در برگزاری برنامه‌های دهه فجر حضور گسترده داشته باشند.

وی بیان کرد: برای حضور پرشور نوجوانان و جوانان در ویژه برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه ریزی شود.

مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین نیز در این نشست افزود: با توجه به برگزاری هفته فرهنگی « بر آستان آفتاب» در بیت امام (ره) ، بستر برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری و اجتماعی در این مکان مقدس فراهم است.

معاون، سیاسی و امنیتی فرمانداری خمین نیز در آیین گفت: شعار محوری چل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی «ایران استوار 44 سال افتخار»است.

« حسن انصاری» افزود: کمیته‌های افتتاح طرح‌ها، اطلاع رسانی، تبلیغات و فضای مجازی، بسیج و نیروهای مسلح، زنان و خانواده ، ایثارگران، فرهنگیان و آموزش و پرورش، روستایی، مساجد، کارگری و کارآفرینی، هنرمندان، فضاسازی شهری، کودک و نوجوانان، ورزش و جوانان، همیاری و نهادهای حمایتی، دانشجویی، اصناف و بازاریان، روحانیون و مردمی در راستای گرامیداشت دهه فجر امسال در زادگاه امام راحل تشکیل می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha