۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85006307
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حزب الله هتک حرمت به قرآن کریم را در سوئد محکوم کرد

تهران- ایرنا- حزب الله لبنان در بیانیه ای آتش زدن قرآن کریم و اهانت به مقدسات اسلامی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از «المنار»، در بیانیه حزب الله آمده که این اقدام در ادامه اهانت ها به پیامبر اسلام (ص)، مراجع مسلمانان و مقدسات آنها است.

حزب الله این اقدام موهن را اهانتی بزرگ به امت اسلامی از شرق تا غرب این کره خاکی دانست که هرگز نمی توان در برابر آن سکوت کرد.

در این بیانیه آمده است: مسئولیت کامل این اقدام قبیح با سوئد است و ما از دولت این کشور می خواهیم که عاملان این اقدام را فورا مجازات و از تکرار چنین جنایت هایی جلوگیری کند.

حزب الله لبنان همچنین از تمام دولت ها، موسسات ‌و نهادهای اسلامی خواست که این اهانت بزرگ را محکوم کنند.

پیش از این نیز بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی این اقدام را به شدت محکوم کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تداوم هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای اروپایی را که این بار در سوئد رخ داد، قویا محکوم کرد.
«ناصر کنعانی» افزود: متأسفانه برخی کشورهای اروپایی همچون گذشته به بهانه واهی حمایت از آزادی بیان، دست عناصر افراط گرا و تندرو را در مسیر نفرت‌پراکنی علیه مقدسات و ارزش‌های اسلامی باز می‌گذارند و به‌رغم شعارهای زیبای حقوق بشری، اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی را در جوامع خود نهادینه می‌کنند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: تکرار هتک حرمت به کتاب آسمانی یک و نیم میلیارد مسلمان، مصداق بارزی از نفرت پراکنی و ترویج خشونت علیه تمام مسلمانان است و اینگونه اقدامات هیچ نسبتی با آزادی بیان و عقیده ندارد.
«راسموس پالودان» رهبر حزب راست افراطی «خط سخت» دانمارک، یک نسخه از قرآن را در نزدیکی سفارت ترکیه در استکهلم، در میان تدابیر شدید امنیتی پلیس سوزاند.
این اقدام پالودان با محکومیت شدید مسلمانان و کشورهای اسلامی مواجه شد و از دولت سوئد نیز به خاطر جلوگیری نکردن از این اقدام انتقاد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha