۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85007168
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

راهپمیایی یمنیها در محکومیت اهانت به قرآن کریم/ سوئد باید عذرخواهی وعاملان را مجازات کند

تهران - ایرنا - مردم استان صعده در شمال یمن امروز با برگزاری راهپیمایی گسترده ضمن محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم توسط لابی صهیونیستی در سوئد، آن را اقدامی خصمانه و جنگ علیه اسلام و مسلمانان دانستند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ۲۶ سپتامبر یمن، مردم صعده در بیانیه خود در این راهپیمایی اعلام کردند که در پشت جنایت سوزاندن قرآن کریم لابی صهیونیستی که غرب را کنترل می‌کند، قرار دارد و از رهبران غرب و جوامع غربی خواستند تا خود را از دست صهیونیسم رها کنند و از توهین به پیامبران الهی و کتاب های مقدس دست بردارند.

در این بیانیه خصومت‌های مکرر غرب علیه مقدسات اسلامی نشانه ورشکستگی اخلاقی و سیاسی دولت‌های غربی دانسته و تاکید شده است که دولت سوئد باید عواقب جنایت سوزاندن قرآن را به دلیل اجازه دادن به انجام این جنایت متحمل شود و باید بصورت رسمی از مسلمانان عذرخواهی کند و جنایتکاران را مورد بازخواست قرار دهد.

راهپیمایان صعده از امت اسلامی خواستند تا در مقابل این جنایت اقدام عملی انجام دهند و برای جلوگیری از تکرار این تجاوزات علیه اسلام و مقدسات اسلامی، اجماع نظر جهانی شکل دهند.

آن‌ها اشاره کردند که نظام‌های اسلامی باید برای دفاع از مقدسات اسلام حرکت کنند و [ در برابر هتک حرمت به مقدسات اسلام ] اقدامات تنبیهی قاطع انجام دهند.

بیانیه راهپیمایی صعده همچنین خواستار تحریم سوئد و اخراج سفرای این کشور از کشورهای اسلامی به دلیل رفتار جنایتکارانه علیه مقدسات اسلامی شد.

دولت سوئد برای سومین بار مجوز قانونی «قرآن‌سوزی» در این کشور را صادر کرد و این‌بار انجام این کار شنبه مقابل سفارت ترکیه در استکهلم انجام شد.

جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، مصر، کویت، امارات، الازهر مصر، مجمع جهانی علمای مسلمان، قطر، عربستان، اندونزی، اردن، مغرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس، جنبش انصارالله یمن، حزب الله لبنان، جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین از جمله کشورها و نهادهایی بودند که علیه به این اقدام موهن موضعگیری کرده و آن را محکوم و خواستار عدم تکرار آن و مجازات عاملان آن شدند و در مورد گسترش اقداماتی که باعث بی‌حرمتی به ادیان و تشدید خشونت‌ها شود، هشدار دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha