روش‌های دفاعی رهبر معظم انقلاب توطئه دشمنان را خنثی می‌کند

شهرری - ایرنا - عضو شورای حوزه علمیه استان تهران گفت: روش‌های دفاعی رهبر معظم انقلاب پیشگیرانه است و بخش قابل توجهی از تهاجم و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حبیب الله غفوری روز دوشنبه در پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) افزود: با همین رویکرد نیز در نگاه و اندیشه های رهبر معظم انقلاب مباحثی را می بینیم که جدید و مبتنی بر اصولی است که از جمله آن می توان به توجه لزوم شناخت ظرفیت ها، سرمایه ها و استعدادها اشاره کرد.

حجت الاسلام غفوری اظهار داشت: کار دفاع از حق و حقیقت در صورت نداشتن شناخت از داشته ها و اولویت بندی آنها دچار مشکل می شود و در تاکیدات رهبر معظم انقلاب اتکا به نیروی جوان متعهد و انقلابی از داشته های محسوب می شود.

عضو شورای حوزه علمیه استان تهران خاطرنشان کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی نیز این جریان شروع شده که با اتکا به عده ای نیروی جوان بدون چشم داشت و متکی به خدا در میدان حضور داشتند شروع شده و همچنان نیز ادامه دارد و اکنون نیز شرایط نفوذ و قدرت منطقه ای در حدی است که استکبار جهانی دستان خود را در برابر جمهوری اسلامی بالا برده است.

وی اضافه کرد: بحث شناخت جبهه دشمن نیز مهم است که همواره بحث داشته های خود را به عکس نشان می دهد و جنایات و نقاط ضعف خود را مسکوت می گذارد اما برخی مباحث که می اندیشد موجب یاس جبهه مقابل می شود را بزرگنمایی می کند از همین رو باید دشمن را آنگونه که هست شناخت و برای مقابله با آن برنامه ریزی کرد.

عضو شورای حوزه علمیه استان تهران گفت: به واقع مجموعه غرب در منجلاب مشکلاتی گرفتار شده که اقتضای نظام سرمایه داری است و به سمت سقوط پیش می رود، شناخت این نکات که ریشه را سوزانده و فضا را به سمت آینده تاریک پیش برده ضروری است.

این مسئول ادامه داد: دشمن همواره در یک میدان نایستاده و هجمهه خود را از یک سو انجام نداده است از همین رو شناخت میدان جنگ نیز ضروری است، میدانی که امروز به جنگ ترکیبی ختم شده که دشمن عرصه های مختلفی را علیه جمهوری اسلامی باز کرده است.

غفوری افزود: بحث روش ها در اندیشه دفاعی رهبر معظم انقلاب می توان مجموعه ای روش ها را دید که دشمن را زمین گیر کرده است، علت اینکه در اغتشاشات اخیر نوک پیکان حملات خود را به سمت معظم له گرفته بود، از درد عصبانیت این است که با این میزان طراحی دقیق بار دیگر شکست خورد.

وی تاکید کرد: امروز در عرصه جهاد تبیین مسئولیت با فرهیختگان و اهل علم، قلم و رسانه است و مجموعه این امور از اصولی ترین محورهای اندیشه نظامی رهبر انقلاب بر اتکا به خداوند متعال است و در این نقطه دشمن دچار خطای محاسباتی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha