جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع: طلاب ابعاد مکتب دفاعی رهبر انقلاب را تبیین کنند

شهرری - ایرنا - جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مکتب دفاعی رهبر معظم انقلاب اسلامی منشعب از امام حسین (ع) و پیامبر مکرم اسلام (ص) است که طلاب باید تک تک ابعاد آن را تببین کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی شیرازی روز دوشنبه در پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه دفاعی رهبر معظم انقلاب در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) افزود: برای اینکه اندیشه های رهبر معظم انقلاب را تبیین کنیم اول باید بدانیم که او کیست و چه ویژگی هایی داشته و چه نگاهی به مسائل دفاعی و نظامی دارد.

وی یادآور شد: دفاع فقط صورت نظامی ندارد و در هر مقوله ای باید وارد شویم و برای دفاع در بخش های فرهنگی، عبادی، دینی، اجتماعی، سیاسی و رسانه ای کار کنیم درحالیکه در همه این مقوله ها رهبر معظم انقلاب حرف دارد.

حجت الاسلام شیرازی اظهار داشت: اگر بخواهیم نگاه رهبر معظم انقلاب را در دفاع نظامی ترسیم کنیم باید جایگاه پیشین و کنونی جمهوری اسلامی را در توان نظامی بررسی و پیشرفت های بسیاری را که دارد بیان کنیم که در این صورت می توان به نتایج جالب توجهی رسید که ابعاد مختلف آن ترسیم نشده است.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز مدیریت رهبر معظم انقلاب در صحنه دفاعی ما را به اینجا رسانده است که هیچ کس به خاطر نبود یا کمبود ابزارهای و تجهیزات دفاعی نگران تهدید نظامی نیست و از توان نظامی جمهوری اسلامی اطمینان خاطر دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز سران آمریکا به رژیم صهیونیستی اعلام می کنند که جمهوری اسلامی را نزنید که اگر حمله کنید ایران با موشک هایش سرزمین های اشغالی را با خاک یکسان می کند.

حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه امروز جهانیان باور کرده اند که جمهوری اسلامی هر حرفی را که می زند دقیق است، به تبیین علت ترور سردار شهید سلیمانی پرداخت.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: امام راحل در پیامی که پس از پذیرش قطعنامه صادر کردند، فرمودند که باید بسیج جهانی اسلامی را شکل دهیم که پس از سال ها با مدیریت هوشمند رهبر معظم انقلاب و فرماندهی سردار شهید سلیمانی این مساله شکل گرفت و امروز نیروهای حماس، حزب الله و انصارالله همه نیروهای بسیج جهانی اسلام هستند.

این مسئول اضافه کرد: یک روز دشمن می گفت جمهوری اسلامی سه روزه ساقط می شود، در حالیکه امروز می گویند مانع هر طرحی که بخواهیم در منطقه اجرا کنیم جمهوری اسلامی با فرماندهی سردار سلیمانی است و با این نگرش سردار دلها را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام شیرازی اعلام کرد: این همان مدیریتی است که متصل به خداست که تفکر مادی غربگرا نمی تواند این وضعیت را تحلیل کند چون نمی فهمد قدرت وابسته به خدا یعنی چه؟ نمی فهمد جوانی که باید به دنبال لذت های دنیا باشد اما پا به میدان می گذارد و با دشمن مقابله می کند چه دلیلی دارد؟

وی با تاکید بر اینکه مکتب دفاعی رهبر معظم انقلاب با تمام مکاتب متفاوت و شعبه ای از اسلام ناب محمدی (ص) اعلام کرد: برای این همایش که مرحله بین المللی آن در اسفند امسال برگزار می شود، ۹۰۰ مقاله ارسال شده که از این میان ۱۴۰ مقاله انتخاب شده و ۱۶ مورد از آنها از خارج از کشور ارسال و برگزیده شده اند.

این مسئول تاکید کرد: مشارکت در این همایش بسیار بالاست و مشارکت حوزه های علمیه به ویژه حوزه های خواهران بیش از ۵۰ برابر رشد داشته است اگرچه بیش از اینها باید تلاش شود و شما طلاب باید وارد شوید و روی تک تک موضوعات دفاعی و نظامی کار کنید.

وی یادآور شد: اگر یکی از کشورهای جهان رهبری مانند رهبرفرزانه ما را داشت هزاران کتاب در این زمینه نوشته و عظمتش را به جهانیان نشان داده بود از همین رو ما نیز ماباید وارد چنین عرصه ای شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha