مسئولان برای پاسخگویی به مردم به مساجد می‌روند

تهران- ایرنا- رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: مسئولان و معاونین وزرا در دهه فجر به مساجد تهران و شهرستان‌ها می‌روند تا پاسخگوی سوالات مردم باشند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، حجت‌الاسلام کمال خداداده امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر که در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، بیان کرد: انقلاب ما مردمی بود و جشن ها اگر قوتی داشته باشد به خاطر حضور مردم است و جشن ها و راهپیمایی ٢٢ بهمن با حضور زنان، مردان، کودکان و نوجوانان شکل می گیرد، دستگاه های متولی هم وظایفی در برپایی این جشنواره دارند.

وی افزود: تبلور مجاهدت ها در این ١٠ روز دهه فجر است، باید به سئوالات در راستای جهاد تبیین پاسخ دهیم، یکی از اشتباهاتی که متولیان امر دچار می شوند این است که می خواهند کارهای نظام را نشان دهیم در حالی که نظام چیزی جزء مردم نیست و همه موفقیت ها مربوط به مردم است.

خدادادی با بیان اینکه علاوه بر راهپیمایی که ائمه جمعه باید تمهیدات حضور مردم را بیاندیشند، ادامه داد: به دنبال این هستیم جشن های مساجد در دهه فجر بیشتر با حضور مردم شکل بگیرد، دشمنان با اتفاقات اخیر به دنبال دو قطبی کردن مردم بودند اما نتوانستند موفق شوند باید امسال جشن های باشکوهی برگزار شود.

وجود ۸۰ هزار مسجد در کشور

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: حدود ٨٠ هزار مسجد، ٢٦ هزار کانون فرهنگی و هنری، ١٢ هزار کتابخانه و ۵۰ هزار پایگاه بسیج در کشور وجود دارد که از سوی این مر اکز رویدادهایی تعریف شده است مردم هم باید سهم خود را در برپایی جشن ها انجام دهند.

خدادادی افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد دارای ٤ هزار و ٢٠٠ گروه سرود است که بخشی از کارهای آنها تقلیدی و برخی آثار تولیدی فاخر است، ٢ هزار گروه نمایشی، ١٢ هزار کتابخانه ثبت شده در مساجد فعال و فعالیت مساجد روبه رشد است.

وی با تاکید بر اینکه مردم مساجد را جایگاه امن خود می دانند، تصریح کرد: ما باید بدانیم سهم ما در عملیات تبیینی و فرهنگی انقلاب چیست. بهترین مکان برای فکر در این زمینه مساجد است باید بحث کرسی های آزاد اندیشی در این مکان ها برگزار شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه مردم ثابت خواهند کرد قدردان شهدای انقلاب و دفاع مقدس هستند و سرمایه هایی که دشمن برای براندازی کرده با تمام مشکلات اقتصادی به باد می رود، توضیح داد: مسیر انقلاب به سمت حق در حرکت است.

خدادادی اضافه کرد: مساجد جایگاه مباحثه و اندیشمندی است. برخی مساجد توانمندی جذب جوانان را نداشته اند به دنبال این هستیم با زیبایی های هنری، کتابخوانی جوانان را جذب این امکان کنیم، برخی اوقات فکر می کنیم با مباحث سیاسی جوان و نوجوان جذب مساجد می شوند در صورتی که اینگونه نیست.

برنامه های کانون های مساجد کشور در دهه فجر

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، برگزاری جشنواره فجر انقلاب در شش بخش متنوع شامل فجرانه، حرف حساب، سهم من، مترسک ها،مسابقه کتابخوانی چغک و پلاکارد نویسی، تجدید میثاق با آرمان های امام(ره) و انقلاب از طریق صدور و چاپ بیانیه بر روی بنر و امضای طومار در مساجد هدف مرکز استان، اجرای میدانی سرود های تولیدی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، نورافشانی در مساجد، ایجاد فضای پرسش و پاسخ با حضور مسئولین و سخنرانان (۱۲ تا ۲۲ بهمن) را از جمله برنامه های دهه فجر عنوان کرد.

وی دایر کردن غرفه در مسیر راهپیمایی با مشارکت ستاد کانون های مساجداستان و سایر نهادها، برگزاری جشنواره از حوزه دستاوردهای انقلاب اسلامی به همراه مسابقات فرهنگی(برنامه پیشنهادی امور بانوان ستاد)، بیعت بانوان دستگاه ها، سازمان ها، مدیران و رابطین کانون های فرهنگی هنری مساجد در یک برنامه منسجم از امام (ره) و شهدا (برنامه پیشنهادی امور بانوان ستاد)، برپایی نمایشگاه نقش بانوان از دستاوردهای انقلاب اسلامی (برنامه پیشنهادی امور بانوان ستاد)، برگزاری اردوی فرهنگی هنری آموزشی با موضوع اندیشه امام (ره) با حضور دختران روح الله (برنامه پیشنهادی امور بانوان ستاد)، برگزاری جشن تکلیف دختران در مراکز استان ها با توجه به تقارن ایام دهه فجر و ماه رجب (برنامه پیشنهادی امور بانوان ستاد) از دیگر برنامه های این نهاد برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha