خبرگزاری شبستان با قوت به کار خود ادامه می دهد

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ادامه فعالیت خبرگزاری شبستان سخن گفت و تاکید کرد که نیروهای این مجموعه با مشکلی روبرو نخواهند شد.

محمدمهدی اسماعیلی در ۲۰ بهمن سال گذشته از تصمیم برای ادغام پنج تا ۶ خبرگزاری دولتی در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی «ایرنا» خبر داد. او در مقایسه‌ای آماری میان ایران و دیگر کشورها، گفته بود: در کشورهای توسعه‌یافته دنیا چهار تا پنج خبرگزاری وجود دارد اما در کشور ما ۴۸ خبرگزاری فعالیت می‌کنند.

وی اول اسفند نیز در گفت و گو با ایسنا گفته بود که خبرگزاری‌های مورد نظر، عمدتا در داخل مجموعه وزارت ارشاد هستند. راهکاری داریم که هم راهبری‌هایشان واحد شود و هم هزینه‌ها و تأثیرگذاری‌هایشان بیشتر شود.

در تاریخچه این خبرگزاری می‌خوانیم: خبرگزاری شبستان به شکل آزمایشی از سال ۱۳۸۳ در پوشش اخبار کانون های فرهنگی هنری مساجد کل کشور گام برداشت و در بهمن ماه ۱۳۸۶ با دریافت مجوز خبرگزاری از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را در فضای مجازی به صورت رسمی آغاز کرد.

خبرگزاری شبستان با راه اندازی ۳۲ دفتر نمایندگی در مراکز استانها و ترجمه روزانه اخبار به هفت زبان زنده دنیا (انگلیسی، روسی، عربی، اردو، مالایو، بنگالی، آذری) توانسته است به خبرگزاری موثر و کارامد در فضای رسانه ای کشور تبدیل گردد.

حجت الاسلام کمال الدین خداداده رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، بیستم اسفند سال گذشته در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر ادغام برخی خبرگزاری ها همچون شبستان گفت: من در جلسات کارشناسی این گروه شرکت می کنم و این سوال را می توان از معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرسید که به چه نتیجه ای رسیده است. البته مبنای سخن وزیر ارشاد این است که در دنیا اینگونه مرسوم است چندین خبرگزاری در یک خبرگزاری ادغام شود تا بتوانند رویکرد و مخاطب خود را داشته باشند و در کشور ما نیز چنین مساله ای طبیعی است.

وی افزود: بنابر این مساله مهم این است که یا باید ۳۶ خبرگزاری موجود در کشور را به استاندارد لازم برسانیم یا فقط چند خبرگزاری در کشور فعالیت داشته باشند.

حالا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که خبرگزاری شبستان با قوت به کار خود ادامه می دهد

اسماعیلی در پاسخ به خبرنگار معارف ایرنا درباره وضعیت کاری نیروهای خبرگزاری شبستان گفت: گزارشی به من رسید که از دفتر خواستم موضوع را پیگیری کند. ان شاء الله هیچ اجحاف و مشکلی بوجود نخواهد آمد.

وی درباره طرح ادغام خبرگزاری شبستان اظهار داشت: ادغام، یک اسم است. نکته مهم این است که ان شاء الله مجموعه شبستان با همان قوت به کار خود ادامه می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha