حدود ۳۲ هزار مترمربع به فضای آموزشی خراسان‌شمالی افزوده شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۳۱ هزار و ۸۱۵ مترمربع از ابتدای امسال تاکنون به فضای آموزشی استان افزوده شد.

امین فلاح کوشکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت؛ ۵۴ مدرسه در قالب ۲۲۳ کلاس درس با هزینه کرد ۱۵۰ میلیارد تومان در سطح استان ساخته شد.

وی افزود: نیکوکاران و خیران در ساخت ۳۱ مدرسه با ۱۵۹ کلاس درس با زیر بنای ۱۱ هزار و ۷۷۲ متر مربع مشارکت داشتند و بیشترین این مدارس در شهرستان بجنورد و شیروان ساخته شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد این مدارس شهری و مابقی روستایی است گفت: این پروژه ها از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، اعتبارات استانی، ملی و مشارکت خیران مدرسه ساز تامین شده است.

وی بیان کرد: اکنون سرانه فضای آموزشی استان پنج و سه دهم مترمربع و بجنورد مرکز استان چهار و سه دهم مترمربع است که نیازمند ۵۳ هزار مترمربع فضای آموزشی است.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha