۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85017707
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۹ طرح آموزشی در خراسان‌شمالی به بهره‌برداری رسید

بجنورد-ایرنا - ۲۹ طرح آموزشی با اعتبار ۵۸ میلیارد تومان همزمان با سراسر کشور و در دومین روز از دهه مبارک فجر در خراسان شمالی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی روز پنجشنبه در آیین افتتاح این مدارس که به صورت ویدئو کنفرانس باحضور رییس جمهور برگزار شد اظهار کرد: یک فضای آموزشی از مجموع این طرح ها مربوط به دانشگاه فرهنگیان است و مابقی مربوط به آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۳۸۰ مترمربع فضای این فضای آموزشی است.

اکبری افزود: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبار سفر رییس جمهور به استان به آموزش و پرورش استان اختصاص یافت که با جذب این اعتبار ساخت هشت هنرستان و حذف فضاهای کانکسی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: آموزش و پرورش استان در شهرستان بجنورد با کمبود فضا مواجهه است که از ۲۱۰ مدرسه موجود این شهرستان اینک ۱۹۴ مدرسه دو نوبته است.

اکبری بر ایجاد فضاهای بیشتر برای مدارس استان تاکید کرد و افزود: تلاش می کنیم تا با ساخت فضاهای جدید مدارس را یک نوبته کنیم.

اکنون سرانه فضای آموزشی استان پنج و سه دهم مترمربع و بجنورد مرکز استان چهار و سه دهم مترمربع است که نیازمند ۵۳ هزار مترمربع فضای آموزشی است.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha