۴ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۳۸
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 85007871
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

واردات خون از ۱۲ استان به سیستان و بلوچستان

۴ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۳۸
کد خبر: 85007871
واردات خون از ۱۲ استان به سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- سرپرست انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت ذخایر خونی در استان مناسب نیست و هم‌اینک از ۱۲ استان واردات خون به این منطقه انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا ابوالحسن صفدری روز سه‌شنبه اظهارداشت: سیستان و بلوچستان به هشتمین مصرف کننده خون در سطح کشور تبدیل شده است.

وی بیان کرد: بیش‌از سه هزار و ۲۰۰ نفر بیمار تالاسمی موجود در سیستان و بلوچستان ۶۸ درصد خون‌ های اهدایی را مصرف می‌کنند.

سرپرست انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت اصلی انتقال خون فراهم کردن فرآورده‌های خونی سالم برای گروه‌های هدف شامل بیماران تالاسمی، هموفیلی، مادران باردار، اتاق عمل و تصادفات جاده‌ای است.

وی بیان کرد: روزانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ واحد خون در سیستان و بلوچستان مصرف که در بهترین شرایط ۲۰۰ واحد از داخل و بقیه از شبکه خون رسانی کشور تامین می‌شود.

صفدری تصریح کرد: یکی مشوق‌های مهم در بحث اهدای خون، توصیه و نقش مهم علما و روحانیون، ریش سفیدان و معتمدین سیستان و بلوچستان به مردم است.

وی همچنین از نیاز مبرم اهدای خون با توجه به برودت هوا و کاهش تعداد افراد اهدا کننده در سیستان و بلوچستان خبر داد.

سرپرست انتقال خون سیستان و بلوچستان دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

به گزارش ایرنا از منظر کارشناسان در سیستان و بلوچستان با توجه به ثبت نشدن برخی ازدواج‌ها به صورت رسمی و در نتیجه عدم دریافت مشاوره و انجام نشدن آزمایش‌های قبل از ازدواج و همچنین وجود نگرش‌های منفی در زمینه سقط جنین همچنان روند رو به رشد تعداد مبتلایان به بیماری تالاسمی ماژور ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha