۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۴۹
کد خبرنگار: 5202
کد خبر: 85008217
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مطالبه جنجالی باشگاه نفت از فدراسیون بسکتبال؛ ۷۰هزار دلار، «دقیقا کجایی؟»

تهران- ایرنا- ماجرای ۷۰ هزار دلار مطالبه تیم بسکتبال باشگاه نفت آبادان وارد فاز تازه‌ای شده و مدیران سابق فدراسیون بسکتبال از یک سو و باشگاه نفت از سوی دیگر، درصدد هستند تا حقانیت خود را اثبات کنند.

به گزارش ایرنا، مجمع فدراسیون بسکتبال در شرایطی دوم‌بهمن‌ماه برگزار شد که در بخشی از این نشست به موضوع ابهام ۷۰ هزار دلار پول باشگاه نفت آبادان پرداخته شد که شائبه‌برانگیز بود. ادعایی که مرتضی سام بوشهری، رییس هیئت بسکتبال منطقه آزاد اروند و مدیر تیم بسکتبال پالایش و نفت آبادان مطرح کرد و از معاون قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان خواستار پیگیری موضوع شد.

ماجرای گم شدن ۷۰هزار دلار بسکتبال چیست؟

مرتضی سام بوشهری در این مجمع گفت: بعد از قهرمانی در سال ۱۳۹۷ راهی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا شدیم و در آنجا به مقام سومی دست یافتیم. پاداش تیم سوم از این مسابقات ۱۷۰ هزار دلار جایزه بود که به تیم ما تعلق گرفت اما با توجه به محدودیت‌های موجود قرار شد این مبلغ با کمک فدراسیون به حساب صنعت نفت واریز شود.

وی ادامه داد: این مساله مربوط به مدیریت قبلی فدراسیون است اما پیگیری‌های ما هنوز به جواب نرسیده. تمهیداتی اندیشیدیم و موفق شدیم حدود ۱۰۰ هزار دلار را دریافت کنیم که به حساب مجموعه نفت واریز شد و اسناد مالی آن هم موجود است اما در خصوص مابقی مبلغ موفق نبودیم و سئوالات و ابهامات ما بدون پاسخ مانده است. زمانی که پیگیر این مطالبات بودیم فدراسیون وقت جواب درستی به ما نداد و از طریق کنفدراسیون غرب آسیا پیگیر شدیم که گفتند مبلغ به فدراسیون بسکتبال ایران پرداخت شده است، در پیگیری‌های بعدی مسوولان فدراسیون بسکتبال کشورمان گفتند با بخشی از این پول، توپ خریداری شده ولی ما هیچ توپی دریافت نکردیم و در کل از ماهیت ماجرا بی‌اطلاع هستیم.

مطالبه جنجالی باشگاه نفت از فدراسیون بسکتبال؛ ۷۰هزار دلار، «دقیقا کجایی؟»

پولی گم‌ نشده و باید از فیباآسیا پیگیری شود

در طرف مقابل یکی از افراد مطلع در این ماجرا،‌ خزانه‌دار اسبق فدراسیون است که باید از مباحث مالی اطلاعات کامل داشته باشد. لعبت خلیلی با تایید مبلغ مطالبات باشگاه نفت از فیباآسیا گفت: پس از کسب عنوان سومی در رقابت‌های آسیایی، به تیم بسکتبال نفت ۱۷۰ هزار دلار پاداش تعلق گرفت که از این مبلغ، یکصدهزار دلار با هماهنگی بخش‌های مختلف وارد ایران شد و مابقی مبلغ همچنان در فیباآسیا موجود است و باید برای دریافت آن اقدام کرد.

وی ادامه داد: در حالت عادی فدراسیون نباید پیگیر این قضیه باشد زیرا مساله به باشگاه باز می‌گردد اما فدراسیون برای آنکه کمکی کرده باشد و از فرصت‌هایی که دارد بتواند در این راه استفاده کند، وارد عمل شد و همین مبلغ یکصدهزار دلار هم با هماهنگی فدراسیون به باشگاه نفت منتقل شد.

خلیلی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود بخشی از این مطالبات از بدهی قبلی فدراسیون بسکتبال(حق عضویت و ثبت‌نام بازیکنان خارجی و ...) به فیباآسیا کسر شده،‌ گفت: بله این مطلب صحیح است و نامه‌ای به وزارت ورزش زده شد که از مطالبات فدراسیون به باشگاه نفت پرداخت شود.

خزانه‌دار اسبق فدراسیون بسکتبال در واکنش به این سئوال که ماجرای ۴۰ کارتن توپی که مطرح شده، چیست؟ گفت: با توجه به وضعیتی که موجود بود امکان انتقال همه پول به ایران وجود نداشت و از سویی دیگر فدراسیون هم به دنبال توپ‌ برای تامین نیاز استان‌ها بود. بر همین اساس بخشی از این مبلغ را توپی با برند «مولتن» تهیه و وارد کشور شد.

خلیلی در مورد اینکه آیا فدراسیون این حق را داشته که از مطالبات باشگاه نفت توپ خریداری کند و اینکه آیا این مساله بدون هماهنگی اتفاق افتاده است نیز تاکید کرد: فدراسیون نیازهایی داشت که باید برطرف می‌کرد اما تاجایی که من به یاد دارم این مساله با مدیرعامل باشگاه هماهنگ شده بود و مشکلی در این خصوص وجود نداشت.

مطالبه جنجالی باشگاه نفت از فدراسیون بسکتبال؛ ۷۰هزار دلار، «دقیقا کجایی؟»

برای احقاق حقمان هم باید پاسخگو باشیم؟ سندی دارند ارائه کنند

با توجه به مطالب مطرح شده در مجمع عمومی بسکتبال و با واکنش خزانه‌دار اسبق فدراسیون توضیحات بیشتر را از مدیر تیم بسکتبال پالایش و نفت آبادان جویا شدیم. بوشهری گفت از زمانی که این مساله را بیان کردیم هجمه‌هایی بسیاری علیه ما مطرح شده است در صورتی‌که حرف بدی نزدیم و فقط خواستار این هستیم در خصوص مطالباتی که داریم شفاف‌سازی شود.

وی ادامه داد: اینکه گفته شده با هماهنگی ما توپ خریداری شده، درست نیست و اگر سندی وجود دارد به ما هم نشان بدهند. یکی از مشکلات ما این است که پاسخ درست و شفافی دریافت نمی‌کنیم و این شائبه‌برانگیز است. قرار نیست آبروی ورزش و کشور را ببریم و برای همین با ملاحظات بسیاری از فیباآسیا پیگیر شدیم اما آنچه به ما اعلام کردند این بود که فدراسیون و بسکتبال ایران مطالبه‌ای ندارد و اینکه گفته می‌شود مابقی پول هنوز در فیباآسیاست، باید بررسی شود.

با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد این مساله نیازمند بررسی نهادهای ذی‌ربط است تا به جای تقابل و ایجاد ابهام در مسایل مالی، ماجرا به سرعت بررسی شده و به نتیجه برسد زیرا چنین اتفاقاتی نه تنها به ورزش کمک نمی‌کند بلکه ناامیدی و دلسردی جامعه ورزش را هم به همراه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha