۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85008332
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیریت تجمع اعتراضی به شیوه شفاف‌سازی

۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰
کد خبر: 85008332
مدیریت تجمع اعتراضی به شیوه شفاف‌سازی

سنندج- ایرنا- امروز در فضای مجازی خبری مبنی بر تجمع عده‌ای از ساکنان مریوان در مقابل فرمانداری این شهر با این عنوان منتشر شد: «آب سد گاران بدون تصفیه وارد شبکه شهری مریوان می شود و مردم نسبت به این قضیه اعتراض دارند».

به گزارش ایرنا، عده ای از ساکنان مناطق شرقی شهر مریوان امروز در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند و ضمن اعتراض به پایین بودن کیفیت آب شرب، آن را ناشی از عدم تصفیه آب در تصفیه خانه اضطراری دانستند.

بلافاصله بعد از مشاهده این خبر، با روابط عمومی فرمانداری مریوان تماس گرفتم که گفت: اتفاقا همین الان فرماندار و تعدادی از تجمع کنندگان (۱۰ نفر) را به نمایندگی از بقیه، همراه خود به بازدید از تصفیه خانه آب برد و در داخل مینی بوس در حال برگشت هستیم.

به پیشنهاد روابط عمومی، با مدیر امور آب و فاضلاب مریوان هم صحبت کردم.

مدیریت تجمع اعتراضی به شیوه شفاف‌سازی

لقمان منوچهری راجع به تصفیه خانه آب اضطراری مریوان توضیحاتی داد و گفت: تصفیه خانه اضطراری شامل فیلتراسیون تحت فشار و گندزدایی و براساس ظرفیت تحت پوشش و کیفیت آب سد گاران طراحی شده است.

او با اشاره به اینکه این تصفیه خانه ۱۵ مهرماه سال قبل راه اندازی شد، ادامه داد: طراحی تصفیه خانه ذکر شده، بر اساس استاندارد سازمان محیط زیست و کیفیت منابع تامین آب است.

مدیر امور آب و فاضلاب مریوان یادآور شد: آب شرب خروجی از این تصفیه خانه، از لحاظ شاخص های بهداشتی و کیفی به صورت روزانه پایش می شود.

منوچهری با بیان اینکه روزانه ۸۰ لیتر بر ثانیه از طریق این تصفیه خانه وارد شبکه آب شهری می شود، اضافه کرد: این تصفیه خانه فقط برای ساکنان نقاط شرقی شهر مریوان طراحی شده است که حدود ۱۷ هزار مشترک را شامل می شود.

تصفیه خانه مریوان شامل ایستگاه پمپاژ آب خام و تصفیه شده، پنج واحد فیلتر شنی، مخزن ۱۰۰ مترمکعبی، ساختمان تابلوبرق، نگهبانی و محوطه سازی است.

جمعیت تحت پوشش این تصفیه خانه ۴۰ هزار نفر، طول خط انتقال هشت کیلومتر و هزینه اجرای آن ۲۰ میلیارد تومان از محل آبرسانی اضطراری و منابع داخلی است.

مدیریت تجمع اعتراضی به شیوه شفاف‌سازی

بازدیدی برای شفاف سازی

فرماندار مریوان هم اعلام آمادگی کرد در این رابطه تلفنی صحبت کند. اسماعیل احمدی در حالیکه با بازدیدکنندگان از تصفیه خانه خداحافظی می کرد، اظهار کرد: امروز عده ای از ساکنان مناطق شرقی مریوان در اعتراض به کیفیت پایین آب شهر در مقابل فرمانداری تجمع کردند که بنده پیشنهادم دادم ۱۰ نفر از تجمع کنندگان به نمایندگی از بقیه برای بازدید از تصفیه خانه ما را همراهی کنند و مورد قبول واقع شد.

وی ادامه داد: نمایندگان افراد تجمع کننده که اغلب تحصیلکرده بودند، از نزدیک مراحل تصفیه آب و کیفیت آن را دیدند و اذعان کردند که تصفیه آب مشکلی ندارد.

فرماندار مریوان گفت که پیشنهاد داده پنج نفر به عنوان مشاور وی، این قضیه را تا رفع آن پیگیری کنند.

احمدی افزود با توجه به اینکه تصفیه خانه مشکلی ندارد ممکن است در انتهای خط شبکه آب شهری، آلودگی وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: سه چهار نقطه از انتهای همین خط در شبکه آب شهری شناسایی شده و قرار است به صورت نمونه حفاری و در صورت آلودگی، تخلیه و تمیزکاری شود.

به گفته احمدی حدود ۷۰ نقطه بحرانی در شبکه آب شهری وجود دارد که باید تمیزکاری صورت گیرد.

شفاف سازی، راهی که مسئولان باید دنبال کنند

دولت سیزدهم با شعار مردمی بودن سرکار آمد و همین رویه را در پیش گرفته است. کاش همه مدیران مانند فرماندار مریوان، ضمن بیان مشکلات به صورت شفاف، در راستای اقناع آنان قدم بردارند.

شهرستان مریوان در ۱۱۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha